Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tips om tilpasning av mobilholder i Mii/E UP / Citigo for stoe mobile & tablets

Startet av elbikefun, mandag 13. mars 2023, klokken 20:41

« forrige - neste »

elbikefun

Er helt fersk eier av brukt 2020 Mii.

Irriterte meg over at mobilholderen ikke hadde plass til min mobiltlf; en Samsung Galaxy S22 Ultra. Dette er en av de store telefonene. Bruker Otterbox Defender deksel på telefonen. Til Defender-dekselet, fulgte det med et plasthylster med belteklips.

Jeg har gjort følgende: Laget en "adapterplate", med et festepunkt for telefonhylsteret.
Adapterplaten festes til bilens mobilholder, som om den var en mobiltlf. Med hylsteret festet i denne; klipser jeg telefonen enkelt og trygt til mobilholderen.

Alternativt kan man skru fast andre typer mobilholdere på en slik adapterplate ( som altså bare er et stykke plywood el. som passer i bilens mobilbolder...).

Jeg har laget en liten video som viser løsningen i min bil.

https://www.youtube.com/watch?v=maRwyZ7MPbc

-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA