Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktmarkedet for Model Y

Startet av geear, onsdag 08. februar 2023, klokken 09:55

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: pHminmax på mandag 20. februar 2023, klokken 12:24
Sitat fra: Handyman på mandag 20. februar 2023, klokken 12:08
Tipper bare det er bagen med kroken som ligger der. Hengerfestet leveres ikke løst med bilen, og får ikke plass i frunken. Det er nok allerede montert innenfor støtfangeren bak.
Trodde ingen 2022 modell ble levert med HF. Men er det alle MY som følgte med den bagen som du referer til?
Litt usikker på hva du mener, men "bagen med kroken" følger med hengerfestet. Du har nok ingen "bag med krok" dersom HF ikke er montert på bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

pHminmax

Du hadde rett. Bilen er uten HF.
Synes fortsatt at prisen på 535k var innafor men akkurat på grensen. Men nå er jeg uansett subjektiv :)
Hva er for andre god eller god nok pris i bruktmarkedt for tiden?

Handyman

Sitat fra: pHminmax på mandag 20. februar 2023, klokken 21:54
Du hadde rett. Bilen er uten HF.
Men det fulgte likevel med krok??? Du skrev jo at den lå i frunken. Må si jeg stusser fælt på dette.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

pHminmax

Nei ingen krok. Var selv liit for raskt å skrive det. Misforståelse med selgeren, men visste at det må betaling for å få det på plass.

Kjetil-octavia

Hei, er på førstegangs utkikk etter elbil, og går for Model Y 4x4.
Slik jeg tolker det kan man nå hente ut ny Tesla model Y LR (inkl hengerfeste og 2 hjulsett) for 522 000 kr i Bodø. Rimeligste tilsv bruktbil 2023 mod på Finn er 545 000 kr.
For meg fremstår dette som at man enten kan velge en nybil til 522k, eller legge til 23k, og oppgradere til en bruktbil.
Hva er det jeg ikke forstår?

Krizz

Sitat fra: Kjetil-octavia på fredag 10. mars 2023, klokken 21:40
Hei, er på førstegangs utkikk etter elbil, og går for Model Y 4x4.
Slik jeg tolker det kan man nå hente ut ny Tesla model Y LR (inkl hengerfeste og 2 hjulsett) for 522 000 kr i Bodø. Rimeligste tilsv bruktbil 2023 mod på Finn er 545 000 kr.
For meg fremstår dette som at man enten kan velge en nybil til 522k, eller legge til 23k, og oppgradere til en bruktbil.
Hva er det jeg ikke forstår?

Tesla har fylt skipene og må kvitte seg med biler før kvartalsslutt, derav rabatt og kjøpers marked på ny bil.
Kjøpte nettopp en performance selv til 56k rabatt sammenlignet mot å sette den sammen selv på Tesla.com.

Levering estimert 10-25 mars

k1

Sitat fra: Krizz på fredag 10. mars 2023, klokken 22:06

Tesla har fylt skipene og må kvitte seg med biler før kvartalsslutt, derav rabatt og kjøpers marked på ny bil.
Kjøpte nettopp en performance selv til 56k rabatt sammenlignet mot å sette den sammen selv på Tesla.com.

Levering estimert 10-25 mars
Den har ikke HF, noe de har standard ved bestilling av ny konfigurator i dag. Så skal du ha det, er rabatten 44k, som fremdeles er betydelig.
Gikk for det samme selv, og skal hente den ut om 1 uke  :+1:

Krizz

Sitat fra: k1 på fredag 10. mars 2023, klokken 23:19
Sitat fra: Krizz på fredag 10. mars 2023, klokken 22:06

Tesla har fylt skipene og må kvitte seg med biler før kvartalsslutt, derav rabatt og kjøpers marked på ny bil.
Kjøpte nettopp en performance selv til 56k rabatt sammenlignet mot å sette den sammen selv på Tesla.com.

Levering estimert 10-25 mars
Den har ikke HF, noe de har standard ved bestilling av ny konfigurator i dag. Så skal du ha det, er rabatten 44k, som fremdeles er betydelig.
Gikk for det samme selv, og skal hente den ut om 1 uke  :+1:

Stemmer, den hadde ikke HF.
Trodde alle berlin biler hadde det, siden det ikke kan velges bort.

Har ikke behov for det uansett, så tar heller rabatten :P

Kjetil-octavia

Det jeg egentlig spør om litt lenger opp i tråden her er: er bruktbilprisene på model y helt spinnville? Sånn jeg forstår prisene på tesla.com er det mye billigere å kjøpe nybil som de har på lager enn bruktbil på finn.no

Krizz

Sitat fra: Kjetil-octavia på lørdag 11. mars 2023, klokken 15:26
Det jeg egentlig spør om litt lenger opp i tråden her er: er bruktbilprisene på model y helt spinnville? Sånn jeg forstår prisene på tesla.com er det mye billigere å kjøpe nybil som de har på lager enn bruktbil på finn.no


Mange selgere er ikke klar over at Tesla har rabatterte priser på inventory biler, så de forholder seg til prisen man får i konfiguratoren når det setter pris på bilene sine. Så ja, det er optimistiske priser i nåværende marked hvor det er tilgjengelige inventory biler som er flunka nye til redusert pris.

thimian

Prisene på bruktbil gjenspeiler ikke prisene til tesla nybil prisene akkurat.
Ja folk er spinnville og tror man fortsatt kan tjene masse penger på å flippe biler. Forhandlere skal ha 30-40 tusen mer enn nybilprisene. Sikkert for de har kjøpt dem dyrere enn du kan få nå. Men det at man tror noen er villig til å spare 20-30 tusen ved å kjøpe en 2 år gammel bil er sykt! 2 år mindre garanti og km. Tror heller ikke de blir solgt...

HolyDiver

#41
Har forsøkt meg de siste dagene å se etter en brukt Model Y, men synes prisene er useriøse. For biler som ble registrert på slutten av fjoråret og har gått en 4-5000 km, så sparer jeg i praksis prisen tilsvarende hva nye vinterdekk på felg koster.

Er det bare jeg, eller har folk en urealistisk innstilling til hva en brukt bil er verdt? Det desidert største verdifallet skjer idet nybilen kjøres ut av hallen og blir en bruktbil.

Edit: Til orientering slår Tesla av mellom 30-35k hvis bilen har vært en utstillingsmodell. Og da har ikke bilen gått en meter engang!

Svk

Hvor mye taper en bil seg idet den blir registrert på ny eier og hentet ut?
10%?

Lucaria

Jeg syns det meste på Finn er ganske useriøse priser. Datorkomponenter osv som koster mer en nye om man ser på billigste via prisjakt.

Men vi vet jo ikke om bilene faktisk blir solgt for den summen heller. Kan godt vare det er lagt in prutmån i prisen.

ebecker

Sitat fra: HolyDiver på mandag 13. mars 2023, klokken 20:00

Er det bare jeg, eller har folk en urealistisk innstilling til hva en brukt bil er verdt? Det desidert største verdifallet skjer idet nybilen kjøres ut av hallen og blir en bruktbil.

Edit: Til orientering slår Tesla av mellom 30-35k hvis bilen har vært en utstillingsmodell. Og da har ikke bilen gått en meter engang!

Til orientering: De fleste rabatterte bilene er ikke utstillingsmodeller. Jeg henter ut en Hvit LR til uka med 20" induction og hengerfeste for 496.000, - Den har ikke vært registrert og ifølge Tesla Advisor skulle den vært utlevert forrige uke til kunde som fikk "kalde" føtter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA