Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ingen varme

Startet av fonberg, mandag 06. februar 2023, klokken 19:29

« forrige - neste »

fonberg

Hei, nå gir ikke "varmeapparatet" noen varmluft i min S 2017-modell. Meldte det inn i appen, og Tesla vil ha meg til å godkjenne reparasjon for inntil 24k sånn ca. Da tenker jeg det er greit å sjekke litt selv først. Så:
-Er det noen som har hatt samme problem som vil dele erfaringer?
-Forslag til ting jeg bør sjekke sjøl før jeg slipper Tesla løs på den?
-Noen andre verkstedkjeder enn Tesla som det kan være lurt å høre med?

Befinner meg i Trondheim.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

offpist

Trolig defekt PTC varme element.
De fleste bilverksted vil nok kunne gjøre jobben.
Kanskje 2 timers jobb eller noe på en 2017 modell.

https://www.finn.no/289549511.


Kjører:
Grå 2013 Model S P85

fonberg

Oppdatering: Jeg la inn service i appen (bor ganske nærme Tesla Trondheim), og fikk som nevnt kostnadsestimat på ca 24k. Godkjente og avtalte, og et par dager før timen fikk jeg oppdatert estimat, nedjustert til ca 14k. Da byttet de PTC, leverte bil på morgenen og den var ferdig på ettermiddagen samme dag. De byttet SIM-kortet i bilen med det samme, visstnok tilbakekalling. Jeg betalte det som var estimert.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA