Skade kunstskinnsete fra solkrem eller lignende

Startet av Golding, fre 03. feb 2023, kl. 12:16

« forrige - neste »

Golding

Jeg har en Tesla Model S 2019-modell som har fått en litt merkelig skade i trekket på førersetet jeg gjerne skulle hatt utbedret. Se vedlagte bilder.

Dette er kunstskinn og ser ut til å ha trekt til seg noe væske, men etter å ha googlet ser det ut til at det kan ha vært en slags kjemisk reaksjon på solkrem eller lignende. Skaden har vært uforandret siden i høst. Tesla tar ikke dette på garanti.

Noen som har vært ute for noe lignende og har forslag til hvordan man evt kan utbedre dette selv? Har lest om varmluftpistol, rens, og lignende, men virker som det meste er tiltenkt ekte skinn.

Klykken

Ser ut som dette kan ligge i skumgummien under - Evt at skinnetterligningen har fått en reaksjon. Tviler på at dette kan repareres uten å bytte ut det skadde området egentlig, men det er umulig å si uten å teste ut. Hør med de de du fikk anbefalt fra Detailersclub.no, Car Spa i Oslo.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

OlaM

Er vel ikke nødvendig å smøre solkrem der sola aldri skinner?  :D (sorry, måtte bare...)
'21 3LR

Golding

Sitat fra: Klykken på tir 07. feb 2023, kl. 08:40
Ser ut som dette kan ligge i skumgummien under - Evt at skinnetterligningen har fått en reaksjon. Tviler på at dette kan repareres uten å bytte ut det skadde området egentlig, men det er umulig å si uten å teste ut. Hør med de de du fikk anbefalt fra Detailersclub.no, Car Spa i Oslo.

Ja, jeg har vært i kontakt med flere og det virker som jeg må til salmaker, ja.

Sitat fra: OlaM på tir 07. feb 2023, kl. 09:49
Er vel ikke nødvendig å smøre solkrem der sola aldri skinner?  :D (sorry, måtte bare...)
Når først sola dukker opp etter vinterhalvåret har jeg ingen sperrer!  8)

Orbit

Sitat fra: Golding på tir 07. feb 2023, kl. 12:04
Ja, jeg har vært i kontakt med flere og det virker som jeg må til salmaker, ja.
Evt vente litt og se om det dukker opp et brukt sete med riktig trekk:
https://finndel.no/bildeler.aspx?bk=140202&dk=1113
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA