Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW’s elbiler og sw problemer.

Startet av ENTO, søndag 29. januar 2023, klokken 00:27

« forrige - neste »

Kjell Salvigsen

#15
Sitat fra: hav4rd på fredag 03. februar 2023, klokken 08:32
Fornuftig og jordnær tilnærming av de siste talere.

Jeg leser trådstarters rant, og noterer meg tidspunktet for når det er skrevet. :)

Bilen min fungerer også godt. Det eneste problemet jeg har hatt er noen innstillinger som tilbakestilles av seg selv med jevne mellomrom. Men den siste måneden virker det som dette har "løst seg".

For øvrig fulgte jeg interessert med på bilens facebook-grupper den første tiden. Den gangen det stort sett var entusiaster som eide bilene, og da det var mulig å lære noe nyttig. Nåtidens uforstandige innlegg om gjettometeret, eller folk som ikke gidder å lese instruksjonsbok er lavmål. Dette var et lite sukk fra meg, men fortsatt setter jeg stor pris på dette forumet.

Ja, mye av det mest negative skrives sent på døgnet :-) Jeg har opplevd lite software relatert problem utover dårligere lyd i anlegget etter 3.0 OTA, men har samtidig forståelse for noe av frustrasjonen andre har- VW har ikke håndtert dette optimalt.

Jeg var meget engasjert på Facebook i starten, men skygger også mer og mer unna der dessverre. Mye unyansert klaging fra enkelte og mye som går på Repeat fordi folk ikke gidder å søke. Jeg ble overrasket over at en del av dem som var mest negative ikke eide bilen en gang, de eide andre merker og var kun aktive med å spre negativitet i form av "negative" EMOJIS og negative/meget unyanserte kommentarer. (Stort sett Tesla eiere dessverre) Også noen som faktisk har hatt mandags bil og som tar ut sin frustrasjon, det er jo mer forståelig dersom de ikke blir tatt på alvor av forhandler. Men det er en del som går først til Facebook når en feil / brukerfeil forekommer, å ringe forhandler eller kundeservice kommer lenger bak på lista.

Jeg gikk mer og mer over til dette forumet, her er det tross alt mer seriøst innhold og stort sett entusiastiske, saklige og kunnskapsrike medlemmer. Men også her opplever man mye rart i perioder fra enkelt-personer dessverre, her er det lettere å være bajas enn på Facebook fordi de fleste skjuler seg bak et alias.

Det ser ut som at det meste har roet seg nå, får håpe innholdet vil holde bra/nyttig nivå fremover!

2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

hav4rd

Jeg setter i hvert fall pris på ditt engasjement, nysgjerrighet og formidling, Kjell! Både her og på Facebook. Det er nyttig og lærerikt både for meg og andre. :)
ID.4 GTX (2022)

Rotax

Mulig en avsporing men litt erfaringer fra en helt ny eier. Jeg fikk min Id4 GTX for 14 dager siden. På den var versjon 3.2. allerede på plass ved levering. Så langt ingen problemer. Responsen på infotainsystemet er minst like rask som min 1 år gamle Ipad. App fungerer hver gang (så langt). Oppkobling av tlf etc helt smertefritt.

daktari

Sitat fra: MinID på fredag 03. februar 2023, klokken 08:56
Sitat fra: daktari på tirsdag 31. januar 2023, klokken 16:36
Sitat fra: MinID på tirsdag 31. januar 2023, klokken 14:30
Sitat fra: daktari på søndag 29. januar 2023, klokken 14:25
[
De med 3.1 fra fabrikk har allerede fått 3.2.

Det stemmer nok ikke.
Javel? Det ble rapportert på ID drivers club fr alunder og av ID-folkene selv at de nå kjører dette i parallell.
Men du har kanskje andre opplysninger?

Som mange andre her har jeg 3.1, og ikke fått noen oppgradering til 3.2. Ingen på noen grupper i Norge har meldt om dette.
offisiel nyhet her
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

MinID

Sitat fra: daktari på fredag 03. februar 2023, klokken 10:24
Sitat fra: MinID på fredag 03. februar 2023, klokken 08:56
Sitat fra: daktari på tirsdag 31. januar 2023, klokken 16:36
Sitat fra: MinID på tirsdag 31. januar 2023, klokken 14:30
Sitat fra: daktari på søndag 29. januar 2023, klokken 14:25
[
De med 3.1 fra fabrikk har allerede fått 3.2.

Det stemmer nok ikke.
Javel? Det ble rapportert på ID drivers club fr alunder og av ID-folkene selv at de nå kjører dette i parallell.
Men du har kanskje andre opplysninger?

Som mange andre her har jeg 3.1, og ikke fått noen oppgradering til 3.2. Ingen på noen grupper i Norge har meldt om dette.
offisiel nyhet her

Kan ikke se at 3.1 til 3.2 blir nevnt. Blir nevnt ny runde på oppdatering til 3.0. Eller er jeg blind.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Krokstein

Veldig merkelig. Hvorfor ikke bare rulle videre og legge nye features og forbedringer i siste versjon. Vil "forbedret" 3.0 eksempelvis ha funksjoner som ikke finnes i 3.1/3.2 for eksempel?

Er det såpass tidkrevende å løfte brukere fra 3.0 til 3.1 at man heller sender ut en glattpolert utgave av 3.0 og senere tar jobben med å løfte til 3.1?

ID.4 GTX

igniztion

Så vidt jeg forstod var det snakk om å få de som hadde 3.0 fra fabrikk opp til samme versjon som de som fikk 2.4 til 3.0 OTA. Ikke snakk om økning i major eller minor versjon https://semver.org/
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

Sitat fra: igniztion på lørdag 04. februar 2023, klokken 00:48
Så vidt jeg forstod var det snakk om å få de som hadde 3.0 fra fabrikk opp til samme versjon som de som fikk 2.4 til 3.0 OTA. Ikke snakk om økning i major eller minor versjon https://semver.org/
Mulig jeg misforstod, trodde det var videre forbedringer fra 3.0 og oppover.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA