Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av brukt ID3

Startet av J@x, fredag 27. januar 2023, klokken 10:19

« forrige - neste »

J@x

Hei
Vurderer kjøp av brukt ID3 1st Plus og lurer på om det er noe spesielt man må se etter. F.eks ser at noen annonserer med 1st Plus flex, hva er det?
Ser på 21-modeller, nyest mulig med under 30.000km på telleren til lavest mulig pris  :)

Er folk fornøyde med sine 1st Plus?
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Tjafsaren

Ikke noen andre  tilbakemeldinger enn at jeg hadde Plus en uke i sommer som leiebil.

Kjørte den rundt 2500km, og må si jeg var imponert over en del ting. Spesielt lys, kjørefølelse, romslighet og lading(ikke for treg, ikke for rask). Forbruk fra Tønsberg -> Mo i Rana t/r var 0.142kWh/km

Ikke spesielt imponert over lyd-anlegg(Plus mangler høytallere bak, og sub/forsterker om jeg husker riktig). Setene er heller ikke av den mest «støttende» formen, men hadde ikke spesielt vondt i rygg. Dog kanskje litt sittesår av myke seter.

Ser litt på en selv, men med Plus ned mot 290-300, og Max(som har en del av manglene mine) til 330-340. Så er det litt vanskelig valg.

J@x

Sitat fra: Tjafsaren på fredag 27. januar 2023, klokken 16:08
Ikke noen andre  tilbakemeldinger enn at jeg hadde Plus en uke i sommer som leiebil.

Kjørte den rundt 2500km, og må si jeg var imponert over en del ting. Spesielt lys, kjørefølelse, romslighet og lading(ikke for treg, ikke for rask). Forbruk fra Tønsberg -> Mo i Rana t/r var 0.142kWh/km

Ikke spesielt imponert over lyd-anlegg(Plus mangler høytallere bak, og sub/forsterker om jeg husker riktig). Setene er heller ikke av den mest «støttende» formen, men hadde ikke spesielt vondt i rygg. Dog kanskje litt sittesår av myke seter.

Ser litt på en selv, men med Plus ned mot 290-300, og Max(som har en del av manglene mine) til 330-340. Så er det litt vanskelig valg.

Takker for svar.
Det ble en Plus med 22.000km på telleren for meg i går, endte på på 280k. Temmelig fersk enda, men foreløpig ser det bra ut. Var forresten positivt overrasket over lyden fra anlegget etter mange har svartmalt det, men det kommer også snart en oppgradering fra Bassbrothers her i bilen :).
Har booket time for service og software/batterioppdatering neste uke.
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Tjafsaren

Var den pakka fra Bassbrothers som fikk meg til å vurdere Plus allikevel. Selv om jeg kommer til å savne setene i Ioniqen.

Du får dele det du syns om bilen ettehvert som du får kjørt. Spesielt forbruk nå på kaldere føre.

Forresten er veldig god pris. Hadde ikke sagt nei til lik.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA