Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2023.2.x

Startet av sjokomelk, onsdag 25. januar 2023, klokken 07:00

« forrige - neste »

sjokomelk

Da har 2023.2.0.5 begynt å rulle ut til flåten. Jeg fikk varsel om at den var lastet ned og klar for installasjon 5:40 i morges, men ikke hatt tid til å installere den før jeg skulle kjøre på jobb. Så installerer den nå etter å ha kommet frem. Release notes for min Model X sier bare "Minor improvements", men ser på Not A Tesla App at det er litt mer nytt for andre biler og andre markeder. Bl.a. lesing av fartsgrenseskilt som overtar for navigasjonsdatabasen i flere land.

2023.2.0.5: https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2023.2.0.5/release-notes
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

HOFFERN342

Fortsatt ingenting for oss som mangler parkeringssensorer


Sent from my iPhone using Tapatalk

OlaM

Den skal vel supplere navigasjonsdatabasen heller enn å erstatte den? Ser jo uansett i dag at skilt som vises på skjermen ikke nødvendigvis har noe å si for om det faktisk er et skilt der, eller at den endrer på hvilken fartsgrense den tror det er. Posisjonen til skiltene finnes jo også i databasen.

Uansett, "not relevant in Norway" står det, men vi kan jo håpe på at det kommer hit i neste runde - og at det faktisk blir bedre.
'21 3LR

Otkristo

De viktigste endringene for Norge er:
-Ny funksjonalitet på Sentry Mode
-Autofunksjon på rattvarme
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2023.2.0.5/release-notes

RuneW

Betyr dette at rattvarme til nå enten har vært (manuelt) av eller på?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

snakkesalig

Den med sentry forstod jeg ikke helt. Om det gjøres opptak vil frontlysene pulsere i et minutt..? Høres... annoying ut.

Stjerneglis

Sitat fra: RuneW på onsdag 25. januar 2023, klokken 10:00
Betyr dette at rattvarme til nå enten har vært (manuelt) av eller på?

Korrekt. Autofunksjon slik som for setevarme hadde vært kjekt!
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

RuneW

Sitat fra: Stjerneglis på onsdag 25. januar 2023, klokken 13:11
Sitat fra: RuneW på onsdag 25. januar 2023, klokken 10:00
Betyr dette at rattvarme til nå enten har vært (manuelt) av eller på?

Korrekt. Autofunksjon slik som for setevarme hadde vært kjekt!

Jeg hadde begynt å mistenke såpass (har bare hatt rattvarme i noen uker)... Nesten utrolig at det har vært så simpelt. Selv min Leaf fra 2013 hadde jo termostatstyring av rattvarmen. Men fint at slike ting oppdateres da i alle fall  :+1:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

OlaM

#8
Sitat fra: RuneW på onsdag 25. januar 2023, klokken 13:56
Sitat fra: Stjerneglis på onsdag 25. januar 2023, klokken 13:11
Sitat fra: RuneW på onsdag 25. januar 2023, klokken 10:00
Betyr dette at rattvarme til nå enten har vært (manuelt) av eller på?

Korrekt. Autofunksjon slik som for setevarme hadde vært kjekt!

Jeg hadde begynt å mistenke såpass (har bare hatt rattvarme i noen uker)... Nesten utrolig at det har vært så simpelt. Selv min Leaf fra 2013 hadde jo termostatstyring av rattvarmen. Men fint at slike ting oppdateres da i alle fall  :+1:

Det er jo termostat i den forstand at den ikke har varmeelementet konstant på. Det når en viss varme og så holder det seg der. Kan ikke huske at Leafene jeg har kjørt hadde noe annet enn rattvarme av/på.
'21 3LR

førategangtesla

Jeg sier velkommen til å kunne regulere varmenivå på rattvarme, synes det er litt vel varmt sånn som det er nå, så jeg ender opp med å skru den litt på og av ettersom.

Men jeg håper at det kan bli litt bedre styring med dette i appen, jeg hater automatisk varme i setene, jeg har skrudd det av i bilen, men hver eneste gang jeg skal forvarme så slår disse seg på i appen slik at jeg må trykke disse av. Irriterende.

Kim-

Hvorfor ikke la sete også bli varmt? Funksjonen settes stor pris på her
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Sitat fra: Kim- på onsdag 25. januar 2023, klokken 20:37
Hvorfor ikke la sete også bli varmt? Funksjonen settes stor pris på her

Fordi jeg vil velge selv, nettopp derfor jeg har slått det av i bilen. I dag var det 7 grader ute når jeg skulle hjem fra jobb og jeg satte bilen på forvarming 10 minutter før jeg dro, så jeg hadde 20 komfortable grader i bilen, men jeg måtte likevel skru av setevarmen både på førerside og passasjersiden fremme i appen (selv om jeg kjører alene) i det jeg satte bilen til forvarming. Uansett hva jeg trykker på i appen så går de alltid på hver eneste gang jeg skal forvarme bilen. Så det håper jeg det blir en løsning på.

turfsurf

Sitat fra: Stjerneglis på onsdag 25. januar 2023, klokken 13:11
Sitat fra: RuneW på onsdag 25. januar 2023, klokken 10:00
Betyr dette at rattvarme til nå enten har vært (manuelt) av eller på?

Korrekt. Autofunksjon slik som for setevarme hadde vært kjekt!
Man kan nå velge mellom auto, av, trinn en og to. Burde holde for de fleste.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

TøddiVedder

Installert nå. Ser ut til at bilen er helt nullstilt. Alarmen gikk flere ganger under installering. Mobiltilgang fungerer ikke. Må bruke kort. Bilen står parkert i Deer Creek rd...
Satser på den ordner seg snart...

Motorwatt

Som forventet har S/X (Legacy) nå nådd pensjonsalderen. Min etter litt over 4 år. Nyheter i 2023.2.05 er: "Mindre rettelser" 😌.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA