Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

Svk

Emilsl94

geirci2

Sitat fra: Emilsl94 på torsdag 16. mars 2023, klokken 07:26
Heisann, skal hente ut bil i Lillestrøm i morgen. Samboeren min står som medlånetager, og det står at hun må være tilstede og signere på utleveringsdokumentene.
Noen som vet om det er mulig med fullmakt?

Vi signerte begge på lån i går (utlevering lørdag 18.3), digitalt via BankidApp. Bilen ble også registrert i går (på meg alene). Autopassavtale er oppprettet. På utleveringsdagen lørdag er det kun signering til Tesla for mottak av bilen, og det er det eieren av bilen som gjør (=den som har registrert bilen) - etter å ha sett over den selvfølgelig :-)
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.26.7
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

TKTS

Ser Malacca Highway er på vei til Oslo fra Zeebrugge. Ankomst i morgen. Kan den ha noen Teslaer ombord tro?

NorBil

Et lite tips. Hentet bil Y i dag. Den ga melding om feil på dekktrykksensor. Det har jeg opplevd før på ny Tesla, det pleier å gå seg til.  Da den ikke ga seg, valgte jeg å sjekke lufttrykk i kveld. Ett dekk var 2,2 bar, ett var 4,5 (!) ett var 3,5 og ett var 2,1. Anbefalt angir den å være 2,9. Gjennomsnittet av 4 dekk er 3,1 så det var jo egentlig ikke så galt  ;)

geear

Ikke vær så storforlangende, du fikk åpenbart den lufta du skulle ha. 😂

hELgenen

Sitat fra: NorBil på torsdag 16. mars 2023, klokken 20:34
Et lite tips. Hentet bil Y i dag. Den ga melding om feil på dekktrykksensor. Det har jeg opplevd før på ny Tesla, det pleier å gå seg til.  Da den ikke ga seg, valgte jeg å sjekke lufttrykk i kveld. Ett dekk var 2,2 bar, ett var 4,5 (!) ett var 3,5 og ett var 2,1. Anbefalt angir den å være 2,9. Gjennomsnittet av 4 dekk er 3,1 så det var jo egentlig ikke så galt  ;)

Var mye forskjell her. Burde nesten merket det under kjøring også dette.
Trafikksikkert er det jo heller ikke.
De kutter mye kostnader Tesla..også på luft...

heiho

Sitat fra: hELgenen på torsdag 16. mars 2023, klokken 22:34

De kutter mye kostnader Tesla..også på luft...

Tar heller litt mindre luft enn å kjøre rundt i et VAG produkt som er stuck på sw 2.4 i to år.  ;) ;)

Kim-

Her burde vel utleveringsteamet hos ditt servicecenter ha en liten smekk.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

chribrek

hagestol

Tesla ba meg purre på enter. Som er deres forsikringspartner! Hallo i luken!

Fikset forsikring i dag. Håper de rekker å registrere bilen i helgen altså.

thimian

Samme her. Tror de har mye å gjøre hos Enter i disse dager.
Bilen min ble registrert i dag, hentes tirsdag. Sendte sms om det var mulig å komme på Mandag istedenfor men får ikke noe svar...

hagestol

Fikk registrert den i dag, henter på mandag. Ikke sånn jeg pleier å legge opp leveranser av produkter til 500 laken.

geear

Skjønner ikke. Så lenge du har valgt Tesla-forsikring og utleveringsdag trenger ikke du verken bekmyre deg for eller gjøre noe som helst annet enn å møte opp på avtalt tidspunkt. Selvfølgelig sørger de for at bilen står på skilter, og for å få til det kreves også aktiv forsikring.

heiho

Sitat fra: geear på søndag 19. mars 2023, klokken 14:24
Skjønner ikke. Så lenge du har valgt Tesla-forsikring og utleveringsdag trenger ikke du verken bekmyre deg for eller gjøre noe som helst annet enn å møte opp på avtalt tidspunkt. Selvfølgelig sørger de for at bilen står på skilter, og for å få til det kreves også aktiv forsikring.

Tesla krever faktisk at man selv tar kontakt med Enter for å sørge for aktiv forsikring slik at de får regga bilen. Helt utrolig...

Måtte ringe Enter tre-fire ganger den ene dagen da de klarte å taste VIN-nr. feil to(!) ganger. Tesla i andre enden maste på SMS om at forsikring ikke var aktiv og at jeg måtte ringe å purre på Enter.
Tok søren meg 7 timer før Enter klarte å fikse problemet og legge inn riktig VIN.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA