Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Model Y Midnight Cherry Red

Startet av stili83, mandag 16. januar 2023, klokken 11:56

« forrige - neste »

heiho

Sitat fra: elektro på mandag 06. mars 2023, klokken 15:44
Jeg synes den nye rødfargen er knallfin og skiller seg litt fra mengden, samtidig som den er helt original. (Det er kanskje å banne i kirken, men personlig kan jeg ikke fordra alt mikkmakk og folie som folk forsøpler helt nye Teslaer med. For meg ødelegger det merket litt.)

Uansett, det som gjør Midnight Cherry Red mest aktuell akkurat nå er at det er lang leveringstid. Ref. alt som foregår med manglende parkeringssensorer, HW4 osv. Vil man ha bil raskere, er Quicksilver beste valg. Den er også langt enklere å holde. En så mørk bil som dette er vel det nest verste - etter sort. Selv pollensesongen blir et mareritt.

Hadde ikke lagt for mye vekt på HW4. Ref. tidligere HW-versjoner.

geear

Har da vært klare fordeler med hver generasjon oppover, og veldig kjedelig å være stuck på forrige rett før bytte.

heiho

Sitat fra: geear på mandag 06. mars 2023, klokken 20:06
Har da vært klare fordeler med hver generasjon oppover, og veldig kjedelig å være stuck på forrige rett før bytte.

Som hva?
For oss i Norge som går på AP/EAP så tviler jeg på at forskjellen er merkbar fra HW3->4. Jeg har ikke merket noe tidligere. Hadde vi hatt FSD så hadde det kanskje vært merkbar effekt(?).

geear

AP1 var mobileye, og har omtrent ikke fått oppdateringer med ny funksjonalitet etter AP2 kom. AP2.5 ga for eksempel dashcam og sentry med videoopptak, mens AP2 kun har sentry som en varselsfunksjon. AP3/HW3/FSD computer, kjært barn mange navn, er krav for FSD i USA, og alle AP2/2.5-biler med FSD også i Norge ble oppgradert til denne. Man fikk mer visualiseringer som trafikklys osv, men også noe avhengig av om man hadde MCU1 eller 2. Husker ikke om det også var krav for å få trafikkskiltgjenkjenning. Uansett kjedelig å sitte med forrige generasjon og føle man går glipp av noe.

heiho

Ja, alltid kjedelig å gå glipp av noe...

Skal man først vente på HW4 på model Y som kanskje kommer i Q4 så bør man vente på Juniper refresh av model Y som kommer i 2024. Her snakker vi betydelige oppgraderinger.

elektro

#20
Sitat fra: heiho på tirsdag 07. mars 2023, klokken 07:38
Ja, alltid kjedelig å gå glipp av noe...

Skal man først vente på HW4 på model Y som kanskje kommer i Q4 så bør man vente på Juniper refresh av model Y som kommer i 2024. Her snakker vi betydelige oppgraderinger.

Nettopp. Uansett vil vel de fleste vente, antar jeg. Nå som man ikke får parkeringssensorer eller en fullverdig, kamerabasert erstatning.

Mellomløsningen er altså å bestille Midnight Cherry Red. Da kjøper man seg i alle fall litt tid - og får antakelig mulighet til å ta ut bilen til en veldig god pris. Potensielt med HW4. Kanskje kommer det et frontkamera eller to? Kanskje kommer sensorene tilbake? Kanskje kommer radaren tilbake?

En tredje løsning er å kjøpe en RWD fra Kina til 432.000, som ventepølse. Hvit har levering apr-jun. Det er grenser for hvor mye denne kan tape seg i overskuelig fremtid. Har forresten den sensorer?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Thalgar

Model Y LR Quicksilver, 2023

RJK

Ser at Tesla har kommet ut med en ny rødfarge Ultra Red for TMS/TMX, som jeg synes er dritlekker. Ja, den er kommentert tidligere, i andre tråder. Men det er en rødfarge som absolutt kunne fristet meg til å gå for noe slikt.

Og det gir forståelse at de kutter ut Red Multi-Coat med denne nye rødfargen, da de blir for lik hverandre. Slik er det ikke med de to gråfargene, der den nye Quicksilver er en sølv-farge, mens Midnight Grey metallic faktisk er en gråfarge som er ganske forskjellig fra Quicksilver.

Men tilby gjerne den kirsebær-røde også. Den er såpass forskjellig fra de to rødfargene nevnt over, at den fint kan eksistere samtidig, da folk har forskjellig smak.

Liker forøvrig den grønnfargen i artikkelen under, da den minner om Brittish Racing Green, mens jeg ser at flere av de andre foreslåtte fargene er litt mer sær. Dog liker jeg den kobber-røde fargen, selv om den hadde gjort seg best som 2-farget med sort eller grått over vinduslinjen.

https://insideevs.com/news/618108/musk-confirms-new-tesla-us-colors/



https://insideevs.com/news/656396/tesla-new-ultra-red-color-models-modelx/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Nimrad

Sitat fra: Thalgar på søndag 12. mars 2023, klokken 12:34
Snart leveringsklar openbart. Og det er verkeleg kirsebærfarge dette her:

https://tff-forum.de/t/fotos-und-diskussion-midnight-cherry-red/230602/337
Jeg er ordentlig stoked. Av det jeg har sett så langt er det definitivt min favorittfarge på bil - uavhengig av merke!
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Håvar

2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

elektro

Flott(e) farge(r)! Hadde vært kult med en tilsvarende blå/grønn. Dog er jeg som nevnt litt bekymret for hvor lett riper og støv/møkk synes. Og hvorfor er standardfelgene på Model Y sølvfarget og ikke sorte? Ser litt trist ut. Kommer de uten aero kapsler nå for tiden?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Kakemoms

Driver å lurker rundt i en grå MYLR langtidsleie mens jeg venter på en Midnight Cherry Red MYLR med FSD.
Takstativ er bestilt, så nå trenger jeg bare en takboks til påska. Forslag?
Tesla MYLR, Midnight Cherry Red, 19", 2023 (Bestilt 23 Mars, Levering: J̶u̶l̶y̶-̶S̶e̶p̶t̶e̶m̶b̶e̶r̶,̶ ̶4̶ ̶J̶u̶l̶y̶-̶1̶3̶ ̶A̶u̶g̶u̶s̶t̶, ̶ ̶2̶2̶-̶3̶0̶ ̶J̶u̶n̶i̶,̶ ̶A̶u̶g̶u̶s̶t̶-̶S̶e̶p̶t̶e̶m̶b̶e̶r̶, 3̶-̶1̶8 ̶J̶u̶l̶y̶,
 Levert 29 Juni!)
KIA e-Niro 2020
VW E-Golf 2015

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tomv.h

SitatMøt Midnight Cherry Red
Fra og med 6. mai kan du besøke oss hos utvalgte Tesla-lokasjoner for å være blant de første til å oppleve den nye Midnight Cherry Red-lakken, se oversikt over hvilke lokasjoner som har bilen utstilt lenger ned.

Midnight Cherry Red er utviklet på det avanserte lakksenteret i Gigafactory Berlin-Brandenburg, og er en intens metallisk farge med dramatisk dybde som skifter med lyset.

Dersom du bor i Oslo-området ber vi deg være oppmerksom på at teamet vårt hos Tesla Skøyen kommer til å ha bilen utstilt i Bogstadveien 6. mai. Du kan derfor velge mellom Bogstadveien, Tesla Oslo Nord og Tesla Bærum hvis du ønsker å se bilen i Oslo-området den 6. mai. Tesla Skøyen vil ha bilen utstilt fra 8. mai.

Skodje-Ålesund
Bergen-Åsane
Bergen-Kokstad
Brumunddal
Drammen
Haugesund
Hønefoss
Molde
Bærum
Oslo-Nord
Oslo-Skøyen
Sarpsborg
Stavanger
Steinkjer
Tønsberg
Trondheim

Øvrige Tesla-butikker vil innen få dager ha Midnight
Cherry Red utstilt.

Epost fra Tesla i dag om at det nå blir mulig å få sett den live hos utvalgte forhandlere
Blir spennende å se hvor den ser ut i virkeligheten.
Ford Focus Electric 2017
Ford Mondeo AWD Aut.
Ford Focus 1.4 1998

Håvar

Dårlig her i nord enn så lenge, men har est. levering 14.-25. mai så forhåpentligvis ikke så lenge til jeg får se den live uansett
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA