Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Model Y Midnight Cherry Red

Startet av stili83, mandag 16. januar 2023, klokken 11:56

« forrige - neste »

stili83

Hei hei,

Har lagt inn en bestilling på Tesla Model Y og bestilt denne i hvit, men begynner og tvile og om man heller skulle valgt Midnight Cherry Red.

Begynner og bli ganske mange hvite og sorte Tesla Moddel Yer på veiene, og det blir vell ikke noe mindre nå som Tesla satte ned prisen så mye som de gjorde før helgen  ;)

Så ved og velge Midnight Cherry Red så sikrer jeg meg en farge det foreløpig ikke er så mange av der ute på veiene og som jeg synes ser meget fin ut. I tillegg så sikrer jeg meg en bil fra Berlin som gjør at jeg får den ekstra sæmmen i settet som jeg liker, bedre dempere ifølge denne videoen (dette er sikkert veldig selektivt) pluss andre små ting  :)


https://www.youtube.com/watch?v=NE3wxGFP_z8

Men når jeg ser på Finn.no så finner jeg ikke noen særlig bilder verken der eller på Google av den nye fargen for og se hvordan denne blir med sorte felger, foruten om de bildene Tesla selv har promotert med.

Er det noen som har noen "ekte" bilder av Model Y i Midnight Cherry Red som de kunne delt?

Klykken

Ingen har mottatt bil med MCR enda. Finner ei dør i et utstillingslokale i Berlin såvidt meg bekjent. Utover det er det sikkert testbiler i produksjonslokalet, men ikke noen ute blant offentligheten.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

k1

Og tentativ leveringsdato i konfigurator er juni-august, så nei, denne blir nok ikke å se på en stund ennå. Men hvem vet, Tesla kan jo overraske...

stili83

Ahh, ja det forklarer jo en hel del :)

Spørs om man ikke bare får gå for hvit da, så man slipper og venbte i en evighet på bil, men takk for info :+1:

RMM

Hvis man skulle solgt en brukt model Y med midnight cherry red om f.eks. 4-7 år, hvor attraktiv tror dere denne fargen vil være på bruktmarkedet, kontra de andre fargene?

DagfinnN

Sitat fra: RMM på onsdag 18. januar 2023, klokken 11:19
Hvis man skulle solgt en brukt model Y med midnight cherry red om f.eks. 4-7 år, hvor attraktiv tror dere denne fargen vil være på bruktmarkedet, kontra de andre fargene?
Min erfaring er at det nybilkjøperne som bryr seg om farger. Særlig hvis man kjøper en 4 - 7 år gammel bil.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Klykken

Sitat fra: RMM på onsdag 18. januar 2023, klokken 11:19
Hvis man skulle solgt en brukt model Y med midnight cherry red om f.eks. 4-7 år, hvor attraktiv tror dere denne fargen vil være på bruktmarkedet, kontra de andre fargene?
Er jo veldig spekulativt og trendavhengig og ingen som kan gi deg noe godt svar på.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Hallgrim86

Sitat fra: RMM på onsdag 18. januar 2023, klokken 11:19
Hvis man skulle solgt en brukt model Y med midnight cherry red om f.eks. 4-7 år, hvor attraktiv tror dere denne fargen vil være på bruktmarkedet, kontra de andre fargene?

Den blir den eneste aktuelle bilen for en som skal ha en rød bil. For meg virker det helt på trynet å skulle velge farge for neste eier. Worst case scenario er at din bil må litt ned i pris ihht andre biler, men om du har den ene bilen som stikker seg ut vil kjøpere som synes det er kjedelig å kjøre klin lik bil som alle andre (meg bl.a) være MER interessert.

Min tanke; Rød er den fineste fargen. Kombiner med litt sorte detaljer her og der og du har et rett så snasen bil.

syklisten

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 18. januar 2023, klokken 11:30
Sitat fra: RMM på onsdag 18. januar 2023, klokken 11:19
Hvis man skulle solgt en brukt model Y med midnight cherry red om f.eks. 4-7 år, hvor attraktiv tror dere denne fargen vil være på bruktmarkedet, kontra de andre fargene?
Min erfaring er at det nybilkjøperne som bryr seg om farger. Særlig hvis man kjøper en 4 - 7 år gammel bil.

Enig i dette. Helt, helt nederst på listen over farge på bil som jeg kan tenke meg, er sort. Allikevel kjøpte vi en sort bil for et par år siden da det var den eneste bruktbilen (4-5 år gammel) som tilfredsstilte samtlige av våre krav etter et halvt års leting. Jeg irriterer meg fremdeles over sort bil, men det virker å være en populær farge blant andre så den blir vel lett å selge igjen.

Skulle jeg for øvrig ha kjøpt en ny Model Y, så ville nok Cherry Red være høyt oppe på listen.

olavxxx

Jeg tror den blir kjempekul, ville gått for den hvis du tar deg råd til mer fancy lakk.
Hvis du beholder hvit, så fins det noen triks for å få den litt kulere (pillar delete, samt noe folie til frontfangeren fra teslabros - som du får kjøpt hos begood). Da ser den hvite mye bedre ut med en gang. Men jeg hadde egentlig ikek tenkt meg hvit bil igjen, men ble en hvit YP 28.des., mest pga moms og vektavgift kom :-P (Ventet på en blå YP).

Ryktes blå YP også skal bli ny blåfarge.

Tore Kjernmoen

Dette skal visstnok være en Midnight Cherry Red Model Y.  (Maye Musk på besøk i Berlin.)
Men jeg synes ikke bilen er blank nok til å være lakkert.  Refleksjonen av lyskasterne er mye skarpere i glasset enn lakken.  Det ligner mer på folie.  F.eks. 3M sin Black Rose.  Eller?



2023 Tesla Model Y Long Range, Midnight Cherry Red / Sort
2021 Tesla Model 3 Long Range, Sort / Sort, 3M 1080 Black Rose
99 RR 4.6HSE, 07 RR TDV8, 05 A2 TDi 90, 01 A2 TDi 3L, 04 A6 2.5 TDi

Håvar

Vist på investor day 1.mars. Virker ut ifra andre bilder som om det var gråvær og flatt lys den ettermiddagen
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Nimrad

Sitat fra: Håvar på lørdag 04. mars 2023, klokken 20:51
Vist på investor day 1.mars. Virker ut ifra andre bilder som om det var gråvær og flatt lys den ettermiddagen
Så også denne i videoform, men finner ikke igjen nå. Har bestilt denne selv, og ble bare enda mer glad i fargen etter denne lille snutten. Satan så sexy. Beste fargen på Tesla så langt spør du meg.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

RJK

Sitat fra: Nimrad på lørdag 04. mars 2023, klokken 22:09
Sitat fra: Håvar på lørdag 04. mars 2023, klokken 20:51
Vist på investor day 1.mars. Virker ut ifra andre bilder som om det var gråvær og flatt lys den ettermiddagen
Så også denne i videoform, men finner ikke igjen nå. Har bestilt denne selv, og ble bare enda mer glad i fargen etter denne lille snutten. Satan så sexy. Beste fargen på Tesla så langt spør du meg.
Synd de fjerner/erstatter farger, og ikke kommer med de i tillegg. Selv liker jeg den gamle gråfargen langt bedre, den nye er nesten sølv-farget, og langt fra hva jeg kunne tenkt meg å ha på en bil. Cherry Red er mer en burgunder enn rød, og synes den gamle fargen poppet.

De to nye fargene er dessuten såpass kostbare, at det fort rettferdiggjør å heller trekke bilen med folie, og på den måten få den/de fargene og mønstrene man vil ha, og i tillegg får en tilleggsfordel i form av den ekstra beskyttelsen den gir.

Så kan man heller rive av folien og vaske og polere opp bilen før salg. Eller viser den med folier på, og heller nevner det i annonsen at dette er en mulighet, og at den da antas å være strøken under om man ikke har klart å finne rifter og bobler som ikke skyldes luft fra omleggingen.

Selv vurderer jeg om det hadde blitt svart bil istedet, og så heller plastidippe eller foliere for å pynte den opp og beskytte den, om det blir Tesla på meg når jeg bytter bil. Har hatt Kona i straks 4 år nå, og ser vel for meg at jeg ikke bytter før om 5-6 år tidligst, med mindre det ringer fra Hamar (De som lover å ringe, men aldri har gjort det, foreløpig).

Det var og opprinnelig plan, å ha bilen til den er ferdig nedbetalt (ja, jeg gikk for 10 års nedbetalingsplan). Men ting kan jo forandre seg, så intet er spikret i stein. Og prisen på ny Tesla begynner å bli gunstig igjen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

#14
Jeg synes den nye rødfargen er knallfin og skiller seg litt fra mengden, samtidig som den er helt original. (Det er kanskje å banne i kirken, men personlig kan jeg ikke fordra alt mikkmakk og folie som folk forsøpler helt nye Teslaer med. For meg ødelegger det merket litt.)

Uansett, det som gjør Midnight Cherry Red mest aktuell akkurat nå er at det er lang leveringstid. Ref. alt som foregår med manglende parkeringssensorer, HW4 osv. Vil man ha bil raskere, er Quicksilver beste valg. EDIT: Rent estetisk, og antakelig kvalitetsmessig. Den er også langt enklere å holde. En så mørk bil som Midnight Cherry Red er vel nesten like vanskelig å holde som sort. Selv pollensesongen blir et mareritt.



2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA