Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil24 tester ID.4 GTX - BMW iX1 - Nissan Ariya

Startet av El-inor, tirsdag 03. januar 2023, klokken 10:59

« forrige - neste »

El-inor

- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

MinID

ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Kjell Salvigsen

#2
Sitat fra: El-inor på tirsdag 03. januar 2023, klokken 10:59
Bak betalingsmur.
https://www.elbil24.no/pro/nye-nissan-ariya-og-bmw-ix1-moter-vw-id4-vi-har-en-favoritt/77293488

Motor/Naf gir id.4 høyere Score enn Ariya (Solide 83 poeng til id.4 vs 79 poeng til Ariya), som alltid så er det delte meninger om elbiler. Begge bilene har sine kvaliteter, her er det behov, smak og behag som avgjør hva man velger. Litt underlig test dette egentlig, at de tester såpass ulike biler mot hverandre. For meg er både Nissan'en og BMW'en for små -jeg trenger en stor familiebil pga 2 tenåringer og lange bilferier nedover Europa. Tror mange tenker likt som meg, i dette selskapet er det bare id.4 som holder mål plassmessig. Hadde jeg ikke hatt barn, kunne BMW'en kanskje vært interessant -men kort rekkevidde ødelegger noe her. Sært utseende på Aryan er ikke etter min smak og utelukker den for min del.

Uansett: Bra at det finnes noe for en hver smak nå, utvalget har etter hvert blitt variert og spennende. tror alle 3 bilene i testen vil selge bra. Synd å se at du heller ikke kommer til å kjøre/beholde Ariya, den velger du i likhet med id.4 å raskt flippe videre. -Mildt sagt overraskende, du har jo gjort en meget solid jobb i Ariya forumet med å selge inn bilen! (en innsats som setter både Nissan selgere samt meg og andre id.4 entusiaster langt bak i skyggen) Trodde du endelig hadde funnet bilen for deg, får håpe du en gang blir fornøyd!
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

El-inor

Sitat fra: Kjell Salvigsen på tirsdag 03. januar 2023, klokken 14:44
Sitat fra: El-inor på tirsdag 03. januar 2023, klokken 10:59
Bak betalingsmur.
https://www.elbil24.no/pro/nye-nissan-ariya-og-bmw-ix1-moter-vw-id4-vi-har-en-favoritt/77293488

For meg er både Nissan'en og BMW'en for små -jeg trenger en stor familiebil pga 2 tenåringer og lange bilferier nedover Europa. Tror mange tenker likt som meg

Og jeg som trodde "lange bilferier nedover Europa" var veldig 1900-tallet for de fleste? Det er mer enn bil jeg ikke har peiling på skjønner jeg.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

ELvin2022

Finnes det noe bedre? Det er bilferie nedover Europa jeg,kona og selv mine barn setter mest pris på ☀️

El-inor

Sitat fra: Kjell Salvigsen på tirsdag 03. januar 2023, klokken 14:44
Sitat fra: El-inor på tirsdag 03. januar 2023, klokken 10:59
Bak betalingsmur.
https://www.elbil24.no/pro/nye-nissan-ariya-og-bmw-ix1-moter-vw-id4-vi-har-en-favoritt/77293488

Synd å se at du heller ikke kommer til å kjøre/beholde Ariya, den velger du i likhet med id.4 å raskt flippe videre. -Mildt sagt overraskende, du har jo gjort en meget solid jobb i Ariya forumet med å selge inn bilen! (en innsats som setter både Nissan selgere samt meg og andre id.4 entusiaster langt bak i skyggen) Trodde du endelig hadde funnet bilen for deg, får håpe du en gang blir fornøyd!

Ja, som du for lengst har forstått, Salvigsen så sliter jeg med noen alvorlige blokkeringer. En av dem er at jeg hater mangelen på kommunikasjon fra importør/forhandler når de setter kundene sine i vanskelige situasjoner som følge av brutte løfter om leveringsterminer. For meg smitter dette over på produktet som jeg blir møkk lei allerede før jeg har mottatt det. Men, som du helt riktig påpeker, så blir verden stadig beriket med nye, flotte bilmodeller, så det er ikke synd på meg. Spesielt ikke når jeg, i motsetning til mange andre, ikke er "gift" med noen som helst leverandør.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Kjell Salvigsen

Sitat fra: El-inor på tirsdag 03. januar 2023, klokken 16:38
Sitat fra: Kjell Salvigsen på tirsdag 03. januar 2023, klokken 14:44
Sitat fra: El-inor på tirsdag 03. januar 2023, klokken 10:59
Bak betalingsmur.
https://www.elbil24.no/pro/nye-nissan-ariya-og-bmw-ix1-moter-vw-id4-vi-har-en-favoritt/77293488

For meg er både Nissan'en og BMW'en for små -jeg trenger en stor familiebil pga 2 tenåringer og lange bilferier nedover Europa. Tror mange tenker likt som meg

Og jeg som trodde "lange bilferier nedover Europa" var veldig 1900-tallet for de fleste? Det er mer enn bil jeg ikke har peiling på skjønner jeg.

Jeg mener lange (el)bilferier er mer aktuelt og fint enn noen gang, fantastisk måte å oppleve (Norge) og Europa på. Jeg var selv helt uerfaren med dette før vi i sommer kjørte nedover til Italia. Vanligvis tar jeg fly til Italia og har derfor gått glipp av mye spennende på tur til og fra. I sommer opplevde jeg både Alpene og Dolomittene , kjørte fantastiske fjellpass og gikk turer i spektakulære fjell. En helt annen måte å reise på og oppleve verden på sammenlignet med å fly fra A til B. Tar selvsagt lengre tid og krever litt mer planlegging, bonusen er flotte opplevelser og mer frihet. Hoteller bestilte vi stort sett underveis, ingen problem i fellesferien. Passer sikkert ikke for alle, men blir mer og mer populært (Bare sjekk Facebook grupper om Bilferie i Europa. Har ikke hørt om noen som angret på dette! Du burde teste det ut en gang, jeg bidrar gjerne med tips og forslag!
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

El-inor

Sitat fra: Kjell Salvigsen på tirsdag 03. januar 2023, klokken 20:49
Sitat fra: El-inor på tirsdag 03. januar 2023, klokken 16:38
Sitat fra: Kjell Salvigsen på tirsdag 03. januar 2023, klokken 14:44
Sitat fra: El-inor på tirsdag 03. januar 2023, klokken 10:59
Bak betalingsmur.
https://www.elbil24.no/pro/nye-nissan-ariya-og-bmw-ix1-moter-vw-id4-vi-har-en-favoritt/77293488

For meg er både Nissan'en og BMW'en for små -jeg trenger en stor familiebil pga 2 tenåringer og lange bilferier nedover Europa. Tror mange tenker likt som meg

Og jeg som trodde "lange bilferier nedover Europa" var veldig 1900-tallet for de fleste? Det er mer enn bil jeg ikke har peiling på skjønner jeg.

Jeg mener lange (el)bilferier er mer aktuelt og fint enn noen gang, fantastisk måte å oppleve (Norge) og Europa på. Jeg var selv helt uerfaren med dette før vi i sommer kjørte nedover til Italia. Vanligvis tar jeg fly til Italia og har derfor gått glipp av mye spennende på tur til og fra. I sommer opplevde jeg både Alpene og Dolomittene , kjørte fantastiske fjellpass og gikk turer i spektakulære fjell. En helt annen måte å reise på og oppleve verden på sammenlignet med å fly fra A til B. Tar selvsagt lengre tid og krever litt mer planlegging, bonusen er flotte opplevelser og mer frihet. Hoteller bestilte vi stort sett underveis, ingen problem i fellesferien. Passer sikkert ikke for alle, men blir mer og mer populært (Bare sjekk Facebook grupper om Bilferie i Europa. Har ikke hørt om noen som angret på dette! Du burde teste det ut en gang, jeg bidrar gjerne med tips og forslag!

Been there, done that - back in the eighties. Nå flyr vi til nærmeste flyplass og leier bil der. Livet er for kort til å tilbringe dagene i bil med køer og ladeangst.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

biggern

Håper du logger av og får en fin ferie.
Neste gang håper jeg du kun er på sidene til din nye ventende Nissan.

sk0yern

Sitat fra: biggern på onsdag 04. januar 2023, klokken 19:21
Håper du logger av og får en fin ferie.
Neste gang håper jeg du kun er på sidene til din nye ventende Nissan.
Løytnanten har gitt opp Nissanen  :D
Kommer visstnok aldri.

ELvin2022


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA