Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endret pris på MX LR

Startet av akseln, mandag 02. januar 2023, klokken 10:58

« forrige - neste »

akseln

Bestilte en X refresh LR 1.2.2021. Prisen på bestillingssiden har alltid vært den samme helt til i dag. Da ble den økt fra 1.068.000,- til 1.100.000,-. Står også «inkluderer skatter» under prisen. Husker ikke om dette også var tilfelle før nyttår.  Bestillingsdokumentet er ikke endret og lyder på det samme.

Er det flere som har fått endret prisen nå etter nyttår?

Lurer på hva dette kan skyldes f.eks.:
- Vektavgift (skal vel være noe mindre enn denne økningen)?
- Ny grunnpris på LR inkludert mva og vektavgift? (før endringer og tillegg)
- Ny pris på min bestilling inkludert mva og vektavgift

np

Yes, samme hos meg. Økt fra 1040 til 1064, inkluderer skatter. Om jeg klikker på originalfaktura, står det fortsatt 1040. Hadde jo vært artig om Tesla momser momsen, men er vel svært lite sannsynlig...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

akseln

Jeg tipper at svaret er at de har lagt til vektavgiften (ca. 23.600,-), men har glemt å legge inn rabatten på 8210,-som ligger i bestillingsdokumentet etter at de økte prisen på vinterdekkene.

Regner med at mva dessverre kommer på i tillegg....

tut


akseln

Ser ut til at Tesla priser seg ut av markedet med de prisene. Tilsvarende den jeg har bestilt har nå blitt 276.248,- dyrere før avgifter. Forskjellen etter avgifter blir ca. 345.000,-.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ta ut den nye, men mulig jeg tar den ut og bare selger den videre.

avelon

Nå kan man også velge hvilket ratt man vil ha.

akseln

Prisene som ble lagt ut var feil og hadde dobbel mva. :-)

tut

I følge Tesla Trondheim kommer mva i tillegg på prisen man evt har på sin konto hvis man har en gammel bestilling.
Det er kun vektavgift som foreløpig er lagt til.
Da tenker jeg at det er uaktuelt for min del å ta ut en model X.

akseln

Jeg kommer mest sannsynlig heller ikke til å ta ut min X selv om den ser ut til å bli 168.000,- billigere enn hvis jeg skulle spekket opp samme modell nå. Alternativt er å ta den ut og selge den videre til noen som ønsker en litt rimeligere bil enn veiledende pris.

np

Samme her. Ca. det samme for meg. Den er rett og slett ikke verdt så mye penger. Får slite med X'en jeg har et par-tre år til. Er uansett billigere gitt verditapet på en ny...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

akseln

Har en 2017 X90 som skal byttes nå og da blir det mest sannsynlig et annet merke. Sparer 100K på å f.eks. velge en fullspekket IX50. Da blir det vanskelig for Tesla å konkurrere fremover.

Norse Machine Service

Suverent at de ikke har endret pris på X Plaid som vi kjøpte før nyttår. Samme pris som tidligere på den men må selvfølgelig legge til de nye avgiftene i form av vektavgift og mva.
Kan se ut til at Tesla har senket prisene på premiummodellene i USA slik at de nå er nogenlunde tilsvarende hva de kostet her før nyttår.
2023 Model X Plaid
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 27. Desember 2022

2019 Model 3 Performance
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 22. Mars 2019

akseln

Tesla kommer ikke til å selge mange X nå i år hvis de beholder dette prisnivået på X og S. Hvis jeg nå konfigurerer en ny bil tilsvarende den jeg har i bestilling, bikker den 1,4 mill. Jeg har bestilt en BMW IX50 med nesten alt utstyr nå og den havnet på 1,13 mill. X er ikke en 300 tusen bedre bil enn IX.

Spørsmålet for meg blir om noen er interessert i å kjøpe en X LR til deg jeg må betale (1,23 mill) selv om man da sparer 180 tusen. Er usikker.

Bucephalas

Har også bedt BMW om tilbud på en iX50, føler at MX er overpriset nå. Veldig usikker på om jeg skal ta den ut eller ikke når den kommer (i bestilling siden 8. feb 2021...).

np

Kom mail fra Tesla i går at det nærmer seg utlevering. VIN er ikke satt enda. Ringte Tesla og utsatte leveransen til September. Regner med HW4 er på plass innen da. Han nevnte prisen da kan gå opp. Vi får se, lener fortsatt mot kansellering, men avventer noen måneder til...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA