Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering 2023

Startet av tklev, fredag 16. desember 2022, klokken 21:27

« forrige - neste »

tklev

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. januar 2023, klokken 16:05
Lurer på om det er final invoice og de kun legger på mva, eller om de også legger på vektavgiften og dette ikke er final invoice.

Dropper de vektavgift og kun legger på mva tror jeg at jeg henter ut min bestilling. Legger de på begge deler er jeg veldig usikker.

Hmm... selv om jeg må betale vektavgift så ser det ut til at jeg «sparer» nesten 18000,- i forhold til «ny» tilsvarende specc.. wtf.. merkelig..

snakkesalig

Jeg mangler også vektavgift på admin-siden, mens oppdatert faktura viser pris inkl alt.
Bestilling fra april '22. Endret nylig konfig, samme både før og etter dette.

Får jeg bilen 18.000+ billigere må jeg vurdere å ta den ut likevel...

Øyvind.h

Om jeg legger til vekt og mva er bestillingen min ca 24. 000 rimeligere enn prisen en får i konfigurator på tesla.com
(599 vs 623).

Sparer litt, men fortsatt usikker da jeg er usikker på om jeg vil beholde den, og markedet for Y virker å være litt i ubalanse nå fordi mange har kjøpt kun for flipping samt diverse artikler om ragnarok for bruktpris...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

snakkesalig

Ramla inn en drøss inventorybiler nå, både S, 3, X og Y.

Contango

Jeg fant ikke "nye" S eller X men i "bruktavdelingen" var det i alle fall de billigste Plaid å få tak i. 1,2m med EAP og helt minimalt med km.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

tklev

Sitat fra: snakkesalig på fredag 20. januar 2023, klokken 16:27
Jeg mangler også vektavgift på admin-siden, mens oppdatert faktura viser pris inkl alt.
Bestilling fra april '22. Endret nylig konfig, samme både før og etter dette.

Får jeg bilen 18.000+ billigere må jeg vurdere å ta den ut likevel...

Fikk opp hele fakturaen nå - ser ut til å være 12000 mindre enn «nypris»🧐

Stygt redd for at jeg må bytte til Long Range, fikk også beskjed fra selger at det var lite sansynlig at Santander ville stå ved det opprinnelige lånetilbudet på 1,99%😔

k1

Du kan jo fjerne FSD så sparer du ~75k...
Det er virkelig ikke noe du får verdi for pengene av i all overskuelig fremtid.

tklev

Sitat fra: k1 på lørdag 21. januar 2023, klokken 10:26
Du kan jo fjerne FSD så sparer du ~75k...
Det er virkelig ikke noe du får verdi for pengene av i all overskuelig fremtid.

Hmmm.... Ja, hadde tenkt å endre til Long Range uten FSD...
Bor grisgrendt - så hadde aldri stolt på FSD før om 2-3 år.. og autopilot gjør det viktigste.. men med 1,99% virket det «verdt» det..
Blitt dyrt med mva i tillegg ja..

geear

FSD finnes ikke verken i grisgrendte strøk eller i byen.. 😝

Odinpodin

Om dagen kommer der FSD funker så dumper sikkert tesla prisen

tklev

Rell FSD hvor du kan sende barna til fotballtrening og være trygg på at de slippes av og så kjører bilen til nærmeste ladestasjon og lader seg selv til neste oppdrag..

Det kommer til å koste mye mer enn 50.000 i året..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA