Gratis Lading

Startet av Electroelectro, fredag 16. desember 2022, klokken 07:30

« forrige - neste »

Electroelectro

Sitat fra: Lucifer- på fredag 16. desember 2022, klokken 17:42
Sitat fra: Electroelectro på fredag 16. desember 2022, klokken 15:58
Sitat fra: Lucifer- på fredag 16. desember 2022, klokken 15:46
Ja, enig. Får se om de varer noe mer.

Ikke at jeg gråter så mye av det her, men det hadde vært greit å ladet kostnadsfritt i 2 år fremover for det lille behovet jeg har for superlading. Tror vel jeg ladet 6 eller 7 ganger med LR 21-modell som jeg hadde i nøyaktig 1 år.

Byttet til Performance?

Jepp.. Hadde opprinnelig en Grå LR i bestilling, for å få med de nye tinga på 22-modellen. Men når det viste seg at den ikke kom i år, ble det en P istedenfor. Fikk overta en bestilling som var kansellert og hentet 25. november. Litt synd nyttelasten er redusert igjen og at den (foreløpig) kommer uten fungerende USS, men ellers angrer jeg ikke et sekund. Bare det at vi nå fikk Track Mode på P gjør prisdiffen hvert det. I tillegg fikk jeg lov å ta den ut på 19" vinterdekk direkte fra Tesla, og jeg ville mye heller ha det enn 21". Fikk også R5 EV som lager ca 1% av støyen det var fra R3.

Der er jeg nok ganske alene riktignok, men jeg har ikke behov for fete felger på vinteren.

Satser på Tesla Vision kommer snart når det gjelder parkering.
Jeg tok 21 tommer på vinter også.de 5000kr forskjell var det verdt.
R5 dekk på disse også?
Sporer litt av her nå men lov det av og til

HOFFERN342

Sitat fra: ModelY2021 på fredag 16. desember 2022, klokken 17:22
Hadde utlevering 15 desember og fikk epost 16 desember om gratis lading.
Ingen e-post her, hadde også utlevering i går. Måtte du gjøre noe i kontoen din etterpå?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Chimp

Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 16. desember 2022, klokken 20:03
Sitat fra: ModelY2021 på fredag 16. desember 2022, klokken 17:22
Hadde utlevering 15 desember og fikk epost 16 desember om gratis lading.
Ingen e-post her, hadde også utlevering i går. Måtte du gjøre noe i kontoen din etterpå?

Faktisk ganske provoserende når man hentet bil dagen før disse epostene begynte å rulle ut ja. Da blir jeg så irritert at jeg vurderer levere tilbake om jeg ikke får det. Er jo 0 problem å få tak i bil om dagen uansett

tornaldo

Sitat fra: Chimp på lørdag 17. desember 2022, klokken 04:55
Faktisk ganske provoserende når man hentet bil dagen før disse epostene begynte å rulle ut ja. Da blir jeg så irritert at jeg vurderer levere tilbake om jeg ikke får det. Er jo 0 problem å få tak i bil om dagen uansett

Et sted må man jo sette grensen? Logisk sett dagen de sender ut tilbudet. Det vil alltid være noen som akkurat faller rett utenfor. Flytter de det en dag, slik at du får det, vil det være de som fikk bilen dagen før deg igjen, som mener de også skal ha. Osv osv...

Forstår frustrasjonen, hadde selv vært veldig frustrert over å akkurat gå glipp av det med en dag som deg, men vi er jo tusenvis som har fått bil i Q4, som ikke får dette. Noen en dag, noen en uke, andre en mnd.

Men irriterende ja.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Chimp

Sitat fra: tornaldo på lørdag 17. desember 2022, klokken 08:12
Sitat fra: Chimp på lørdag 17. desember 2022, klokken 04:55

Et sted må man jo sette grensen? Logisk sett dagen de sender ut tilbudet. Det vil alltid være noen som akkurat faller rett utenfor. Flytter de det en dag, slik at du får det, vil det være de som fikk bilen dagen før deg igjen, som mener de også skal ha. Osv osv...

Forstår frustrasjonen, hadde selv vært veldig frustrert over å akkurat gå glipp av det med en dag som deg, men vi er jo tusenvis som har fått bil i Q4, som ikke får dette. Noen en dag, noen en uke, andre en mnd.

Men irriterende ja.

Mennesker er ikke datamaskiner, så derfor har jeg kontaktet selgeren for å se hva han kan gjøre. Hadde dette vært et annet merke hadde de lett endret på dette (for dem som spør), fordi de er mer avhengige av relasjonen mellom selger og kunde.

Kim-

Tviler på du kommer noen vei. Tesla er firkantet (etter min erfaring). Amerikanerene har fått beskjed at om du har utlevering mellom 15-31 desember får du gratis lading
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

tornaldo

Sitat fra: Chimp på lørdag 17. desember 2022, klokken 08:57
Mennesker er ikke datamaskiner, så derfor har jeg kontaktet selgeren for å se hva han kan gjøre. Hadde dette vært et annet merke hadde de lett endret på dette (for dem som spør), fordi de er mer avhengige av relasjonen mellom selger og kunde.

Greia er at man får det man har betalt for, på det tidspunktet man henter bilen. Er man heldig, får man mer.

Det har vært mange større ting som folk har falt utenfor tidligere, sikkert med en dag da også. Autopilot, MCU2, facelift Model S etc. Eller store prisnedganger to uker etter man hentet ut bil. DET må ha vært bittert. Jeg synes noen gratis credits på superlader ikke er helt i den kategorien, men det er jo bare min subjektive mening.

Tesla har for vane å kjøre kampanjer på slutten av året, og det er nevnt i flere tråder her at det kunne komme i år, så det er ofte noen får mer enn de trodde på slutten av året, om det er billigere lån, avslag på prisen etc.

For øvrig i Tesla er mennesker nesten å regne som roboter, men det hender de avviker fra scriptet sitt, og gir god personlig service.

Hvis du får, er det supert at du gir beskjed til oss her inne, for vi er tusenvis som har falt utenfor ordningen, med en dag eller ti.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

k1

På hjemmesiden deres, under Model Y står det: "Ta levering av en ny Model Y i desember 2022 for 10 000 kilometer gratis Supercharging."
Uten noen form for forbehold eller *merknad.
Så ut i fra slik det står der er det for alle som tar levering i desember 2022. Hvis dette ikke stemmer bryter de strengt tatt markedsføringsloven.

HOFFERN342

Sitat fra: k1 på lørdag 17. desember 2022, klokken 10:30
På hjemmesiden deres, under Model Y står det: "Ta levering av en ny Model Y i desember 2022 for 10 000 kilometer gratis Supercharging."
Så ut i fra slik det står der er det for alle som tar levering i desember 2022. Hvis dette ikke stemmer bryter de strengt tatt markedsføringsloven.
Riktig! Slik det ser ut så har de på en gitt dato midt i Desember, på et gitt tidspunkt på den dagen. Isåfall må det fremkomme når i Desember dette gjelder.

snakkesalig

Sitat fra: k1 på lørdag 17. desember 2022, klokken 10:30
Meneh.. dette ble jo ikke markedsført til de som allerede har tatt ut bil..?

Lars C. Krogenæs

Men så lenge dette kom etter at du fikk bilen utlevert, så spiller det ingen rolle hva de skriver nå i ettertid. Du må forholde deg til det som gjalt på tidspunktet du kjøpte bilen.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

k1

Slik de ordlegger seg på sin hjemmeside så gjelder det dersom du tar en levering av en ny model Y i desember. Dersom dette gjaldt kun fra 15. des så kan de ikke ordlegge seg slik de gjør nå. Slik det står gjelder det hele desember.
Hvis ikke er dette villedende markedsføring og dermed ikke lov.

k1

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på lørdag 17. desember 2022, klokken 11:08
Men så lenge dette kom etter at du fikk bilen utlevert, så spiller det ingen rolle hva de skriver nå i ettertid. Du må forholde deg til det som gjalt på tidspunktet du kjøpte bilen.

Nei, det er feil. Her kommer de nemlig ut i ettertid og lover deg noe dersom du tar ut en bil i desember. Det gjelder like fullt de som har tatt ut bil i desember som dem som kommer til å gjøre det, slik ordlyden i deres setning er nå.

Polestar

Ordlyden til Tesla:
"Tesla har bestemt å tilby gratis Supercharger-kreditter tilsvarende 10 000 km med kjøring, hvis du tar levering før 31. desember 2022. Supercharger-kredittene vil bli kreditert til din Tesla-konto i løpet av januar 2023 og vil være gyldige i to kalenderår tellende fra utleveringsdato. De gratis Supercharger-kredittene kan ikke overføres til en annen bil eller person og vil ikke være gyldig ved et eierskifte av din bil. Tesla skal ikke holdes ansvarlig i tilfelle levering av din bil, uansett årsak, ikke kan skje før 31. desember 2022, og du ikke kan dra nytte av denne kampanjen. Bruktbiler er ekskludert fra denne kampanjen."
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

k1

Dette er markedføringen deres. Ordlyden de markedsfører dette stuntet med gjelder hele desember.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA