Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

keramisk lakkforsegling på Tesla Y

Startet av Jonny85, tirsdag 13. desember 2022, klokken 09:55

« forrige - neste »

Jonny85

Har bestilt time på drop off som er en keramisk lakkbeskyttelse av min hvite tesla Y 2023  ::)
Koster 6900 kr da har de bilen i ett døgn i tillegg må man må ta årlig behandling som koster 1500 kr
Er det verdt å ta denne behandlingen? Synes det er dyrt, men så slipper man å polerere og regner med at man får en sterkere lakk som holder seg bedre. Bilen min er kun 2 uker gammel.


Setter stor pris på forslag for og i mot, må avbestille timen innen noen timer da jeg skal ha den til behandling i morgen  :-\

torlie

Sitat fra: Jonny85 på tirsdag 13. desember 2022, klokken 09:55
Har bestilt time på drop off som er en keramisk lakkbeskyttelse av min hvite tesla Y 2023  ::)
Koster 6900 kr da har de bilen i ett døgn i tillegg må man må ta årlig behandling som koster 1500 kr
Er det verdt å ta denne behandlingen? Synes det er dyrt, men så slipper man å polerere og regner med at man får en sterkere lakk som holder seg bedre. Bilen min er kun 2 uker gammel.


Setter stor pris på forslag for og i mot, må avbestille timen innen noen timer da jeg skal ha den til behandling i morgen  :-\

Er det Drop Off Evolution eller Evolution Pro du har bestilt som har 2 lag, en top coat i tillegg?

Har bestilt Pro selv, hvor de også tar plastdetaljer og ruteforsegling som tillegg.

Rebehandling 1 år etter mener jeg man kan ta selv, hvis ikke kan man sikkert prute litt.


Hadde jeg hatt oppvarmet garasje ville jeg polert og vokset den selv, men det utgår nå i denne sibirkulden. Unner ergo bilen litt god behandling :+1:
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Jonny85

Ringte og snakket med dem nå, det er ikke pro jeg har bestilt. De var tomme for pro og fikk det ikke før i januar, men skulle ha over 9000 kr for den behandlingen der. Hva betaler du?

På Drop off Evolution tok de også med ruter og plastdetaljer.

Hvordan stiller tesla seg til en slik behandling ? Det vil vel ikke påvirke garanti på rust eventuelt andre ting ?

torlie

Sitat fra: Jonny85 på tirsdag 13. desember 2022, klokken 11:52
Ringte og snakket med dem nå, det er ikke pro jeg har bestilt. De var tomme for pro og fikk det ikke før i januar, men skulle ha over 9000 kr for den behandlingen der. Hva betaler du?

På Drop off Evolution tok de også med ruter og plastdetaljer.

Hvordan stiller tesla seg til en slik behandling ? Det vil vel ikke påvirke garanti på rust eventuelt andre ting ?

Hei.

Betaler rundt den summen du oppgir ja, men den behandling du er bestilt er nok mer enn god nok og ikke noe mannen i gata kan se forskjell på antar jeg.

Skal ikke ha noen påvirkning av garanti.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Jonny85

Sitat fra: torlie på tirsdag 13. desember 2022, klokken 13:06
Sitat fra: Jonny85 på tirsdag 13. desember 2022, klokken 11:52
Ringte og snakket med dem nå, det er ikke pro jeg har bestilt. De var tomme for pro og fikk det ikke før i januar, men skulle ha over 9000 kr for den behandlingen der. Hva betaler du?

På Drop off Evolution tok de også med ruter og plastdetaljer.

Hvordan stiller tesla seg til en slik behandling ? Det vil vel ikke påvirke garanti på rust eventuelt andre ting ?

Hei.

Betaler rundt den summen du oppgir ja, men den behandling du er bestilt er nok mer enn god nok og ikke noe mannen i gata kan se forskjell på antar jeg.

Skal ikke ha noen påvirkning av garanti.

Da er den levert inn så satser på at jeg blir fornøyd
Blir også coating på vinduer så blir nok bra dette

RuneW

Sitat fra: Jonny85 på tirsdag 13. desember 2022, klokken 09:55
Har bestilt time på drop off som er en keramisk lakkbeskyttelse av min hvite tesla Y 2023  ::)
Koster 6900 kr da har de bilen i ett døgn i tillegg må man må ta årlig behandling som koster 1500 kr
Er det verdt å ta denne behandlingen? Synes det er dyrt, men så slipper man å polerere og regner med at man får en sterkere lakk som holder seg bedre. Bilen min er kun 2 uker gammel.


Setter stor pris på forslag for og i mot, må avbestille timen innen noen timer da jeg skal ha den til behandling i morgen  :-\

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg synes IKKE det var verdt det på min Model3 og har ikke tenkt å gjøre det på min Model Y. Jeg betalte vel ca 8000 + 1500 i året = 11.000, som er ca 3700 i året.

Lovnadene om at det var bare å nærmest skylle av møkka med høytrykkspyler varte i kanskje 2 mnd så ble det gradvis dårligere effekt og etter 6-8 mnd virker det som det var minimalt igjen. Og ja, jeg brukte riktig schampoo osv.

Mulig jeg bare hadde litt høye forventninger...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på torsdag 15. desember 2022, klokken 10:44
Sitat fra: Jonny85 på tirsdag 13. desember 2022, klokken 09:55
Har bestilt time på drop off som er en keramisk lakkbeskyttelse av min hvite tesla Y 2023  ::)
Koster 6900 kr da har de bilen i ett døgn i tillegg må man må ta årlig behandling som koster 1500 kr
Er det verdt å ta denne behandlingen? Synes det er dyrt, men så slipper man å polerere og regner med at man får en sterkere lakk som holder seg bedre. Bilen min er kun 2 uker gammel.


Setter stor pris på forslag for og i mot, må avbestille timen innen noen timer da jeg skal ha den til behandling i morgen  :-\

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg synes IKKE det var verdt det på min Model3 og har ikke tenkt å gjøre det på min Model Y. Jeg betalte vel ca 8000 + 1500 i året = 11.000, som er ca 3700 i året.

Lovnadene om at det var bare å nærmest skylle av møkka med høytrykkspyler varte i kanskje 2 mnd så ble det gradvis dårligere effekt og etter 6-8 mnd virker det som det var minimalt igjen. Og ja, jeg brukte riktig schampoo osv.

Mulig jeg bare hadde litt høye forventninger...
Jeg hadde Drop off til 6000 og kontrollvask til 500 pr år, og var svært fornøyd. Første bilen med lakkforsegling. Ble så overvist at jeg gikk for dette på Yen også, men denne gangen er det Nasiol (pga. god pris). Blir spennende å se om det holder like godt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Haggish

Gjorde det selv på min blå TM3 21. Brukte Armor Shield IX fra AVALONKING.
Gjør de på nytt på min nye TMYP når det blir varmere i garasjen. 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

hamkeng

Jeg bruker OneCoat Titanium  fra www.fanabilpleie.no på mine nye biler, og er kjempefornøyd.  kr. 7 900,-
Har nettopp lagt på min nye YP også, inkl. egen plastcoating på støtfager og rundt hjulene. (kr. 1000 ekstra)


Tesla Model YP 2023
Tesla Model 3LR 2021
Solgt - Citroen ë-C4 Shine
Peugeot e208 GT
Solgt - Leaf Tekna 2014
Solgt - Peugeot iOn 2014 til kona

Jonny85



Hentet bilen min i dag og virket bra. men jeg har null erfaring så må se over tid hvordan den holder seg. Trengte heller ikke å vaske med noe spesial shampoo, kan vaske som normalt men må vente en uke minst.
Betalte 6900 kr og det var med coating på vindu og coating på plastdetaljer. Eneste de ikke tok coating på var felgene og innvendig naturligvis.

6900 også blir det 1500 kr en gang i året fremover

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jonny85

Sitat fra: Klykken på fredag 16. desember 2022, klokken 08:52
Kjøp deg en booster selv til noen hundrelapper så sparer du de 1500kr-ene.
https://bilnerden.no/gyeon-q2m-wetcoat
https://bilnerden.no/wowo-s-ceramic-booster


Hvilken av dem anbefaler du da nå som jeg har tatt drop off ?
Ceramic Booster da eller ? Er det slik å forstå at man vasker bilen først, så sprayer man på dette del for del og smører det inn med en mikrofiberklut samt drar det av med en annen mikrofiberklut ? spyler man det ikke av bare ?

Klykken

Anbefaler Gyeon Wet Coat. Den spruter du på nyvasket og våt bil og spyler av nesten umiddelbart. Wet Coat Skal ikke gnis inn med klut. Sprut Wet Coat på et panel og spyl av. Fortsett på neste panel.

Wowo CB skal påføres med klut/pad og buffes som en voks.

Selv om du har tatt drop off (eller annen forsegling), må du vaske "etter boka" - som vil si forvask, vask og tørk. Les litt på Detailersclub.no for å finne best mulig rutine som passer deg. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA