Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2022.44.x

Startet av geirci2, mandag 05. desember 2022, klokken 20:23

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: model3pw på tirsdag 06. desember 2022, klokken 16:48
Endring i Sentry kom i dagens storslipp av 2022.44 og man kan velge lengde på opptak fra 1-10 min.

Jepp, det var i menyen og i oppdateringsinfo selv om det ikke sto i appen.
'21 3LR

geear

Sitat fra: kodax på tirsdag 06. desember 2022, klokken 18:22
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 06. desember 2022, klokken 06:56
Sitat fra: kodax på mandag 05. desember 2022, klokken 23:29
Forøvrig en artig udokumenter(?) endring i appen er at man nå kan se hvilken versjon som er tilgjengelig for nedlasting.
Akkurat det kom for en stund siden (ihvertfall på iOS).
Sitat fra: geear på tirsdag 06. desember 2022, klokken 08:02
Sikkert et år siden det kom? Veldig lenge iallfall.
Ser at jeg på 3-ern som jeg disponerer (og som er på 2022.20.7), ikke kan få opp versjonen som er tilgjengelig, men altså på X-en.
Jeg er temmelig sikker på at jeg heller ikke kunne det på X-en tidligere, men jeg kan ta feil.
Det kom visst for tre år siden til iOS iallfall...

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/d9up70/tesla_app_now_shows_the_software_version_your_car/

Vet ikke hvorfor det ikke viser på 3-eren. Mulig den må lastes ned først? Husker ikke hvordan det ser ut nå, bare at det er tilgjengelig. Har allerede installert 44.2, så har ingen på vent.

Handyman

#17
Sitat fra: OlaM på onsdag 07. desember 2022, klokken 09:15
Sitat fra: model3pw på tirsdag 06. desember 2022, klokken 16:48
Endring i Sentry kom i dagens storslipp av 2022.44 og man kan velge lengde på opptak fra 1-10 min.

Jepp, det var i menyen og i oppdateringsinfo selv om det ikke sto i appen.
Man kan også deaktivere kamerabasert deteksjon. Litt usikker på om ULS da benyttes, eller om det bare er bevegelse- og lydsensor? Tipper dette vil redusere strømforbruket ved Sentry.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Nå vises mer info i appen enn da jeg sjekket for to dager siden, så det kan virke som det ikke er helt konistent, evt. at de tweeker denne funksjonen stadig.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Kim-

Hvordan fungerer dette for oss uten park sensorer?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Otkristo

Sitat fra: Kim- på onsdag 07. desember 2022, klokken 12:21
Hvordan fungerer dette for oss uten park sensorer?
Dette gjelder hvis bilen beveges/dyttes, har ikke noe med p-sensor.

geear

Sitat fra: Otkristo på onsdag 07. desember 2022, klokken 13:23
Sitat fra: Kim- på onsdag 07. desember 2022, klokken 12:21
Hvordan fungerer dette for oss uten park sensorer?
Dette gjelder hvis bilen beveges/dyttes, har ikke noe med p-sensor.
?

Jeg tolket spørsmålet som at det gjaldt punktet for å kunne disable kameradeteksjon for sentry, for å unngå så sinnsvakt mange falske positiver i form av regn og annet? Biler med UL kan da benytte UL til å detektere nærgående/kjørende, mens biler uten disse har jo da kun eventuelt aksellerometere/mikrofoner igjen til å detektere NÅR noe har skjedd, ikke varsle før noe har skjedd.

Kim-

Stemmer det. Står at ved å disable så brukes eksterne sensorer for å detektere trusler hvis jeg ikke husker feil. Tenkte muligens at parksensorer brukes da, men det er vel kanskje tilt/innbruddd og slikt som før som brukes da
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

OlaM

Hvor mye skal egentlig til? En parkeringsbulk er sikkert plenty, men hva med typ nøkkelskraping av lakken?
'21 3LR

Otkristo

Endelig info om kaldt batteri ved lading.

geear

Sitat fra: Kim- på onsdag 07. desember 2022, klokken 17:16
Stemmer det. Står at ved å disable så brukes eksterne sensorer for å detektere trusler hvis jeg ikke husker feil. Tenkte muligens at parksensorer brukes da, men det er vel kanskje tilt/innbruddd og slikt som før som brukes da
Mitt inntrykk er iallfall at UL har vært i bruk med sentry frem til nå. At det er det som har gitt blink i lys når noen går for tett på for eksempel. Men er mulig jeg tar feil, kan selvfølgelig ha vært kamerabasert alt det der...

Slag på vindu har vel vært tatt med en mikrofon/ruteknusesensor av noe slag, antar det er innvendig.

OlaM

Manual HVAC, auto seats. Håper det betyr at setene forblir i manuell selv om jeg endrer klima fra manuell tilbake til auto.
'21 3LR

Handyman

Sitat fra: geear på torsdag 08. desember 2022, klokken 09:02
Mitt inntrykk er iallfall at UL har vært i bruk med sentry frem til nå.
Enig, mener bestemt at jeg har sett at det er varme i disse når Sentry er på vinterstid.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

knegg

Fikk SOS-knapo på skjermen, selv om jeg også har i taket.
2020 Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA