Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ratt/Styring

Startet av O, mandag 28. november 2022, klokken 22:29

« forrige - neste »

O

Har en Polestar 2 av tidlig modell, registrert for drøyt 2 år siden.
Jeg kan stadig oppleve at bilen drar litt mot høyre når jeg kjører på en helt rett vei, til tross for at lufttrykket i dekkene er i orden samt at asfalten er jevn. Andre ganger kan jeg oppleve at den drar litt mot venstre (men oftere mot høyre), og noen ganger går den rett frem som den skal. Dette problemet synes jeg har kommet litt mer og mer i løpet av siste året. Jeg kan også oppleve at dette problemet varierer i løpet av bilturen.

Andre med lignende erfaringer?
Noen som har forslag eller tips til hva dette kan skyldes?
Feil på servo kanskje?

bachika

Sitat fra: O på mandag 28. november 2022, klokken 22:29
Har en Polestar 2 av tidlig modell, registrert for drøyt 2 år siden.
Jeg kan stadig oppleve at bilen drar litt mot høyre når jeg kjører på en helt rett vei, til tross for at lufttrykket i dekkene er i orden samt at asfalten er jevn. Andre ganger kan jeg oppleve at den drar litt mot venstre (men oftere mot høyre), og noen ganger går den rett frem som den skal. Dette problemet synes jeg har kommet litt mer og mer i løpet av siste året. Jeg kan også oppleve at dette problemet varierer i løpet av bilturen.

Andre med lignende erfaringer?
Noen som har forslag eller tips til hva dette kan skyldes?
Feil på servo kanskje?
Og ikke pga Lane Assist?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


rowu98ab

Ser du nevner at veien er helt rett, men det er ikke det at veien likevel heller litt til høyre eller venstre som gjør at bilen trekker til den siden? Veien er gjerne bueformet for å la vannet renne av. Har det problemet på en gammel fossilbil med altfor brede dekk, den trekker hele tiden til høyre, eller venstre om jeg legger meg i motgående felt.
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

koppen

Jeg hadde samme problem på en pre-owned. Tok det via forhandler og fikk 4-hjulskontroll på garanti. Vært fint siden...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA