Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Veibruksavgift for el. biler

Startet av trondhla, onsdag 23. november 2022, klokken 17:27

« forrige - neste »

Odinpodin

Hvordan ser budsjettet ut for ladbar hybrid?

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

Sitat fra: Odinpodin på søndag 04. desember 2022, klokken 10:06
Hvordan ser budsjettet ut for ladbar hybrid?

Hybrid er bare en overgangsfase til elbiler. De vil nok, håper jeg, bli tungt avgifts belagt i årene fremover  :+1:

Odinpodin

Om ikke avgifter så vil jeg tro serviceutgifter tar livet av besparelser... Om vi ikke snakker om Prius da

Electric cars in Norway

Sitat fra: Odinpodin på søndag 04. desember 2022, klokken 12:32
Om ikke avgifter så vil jeg tro serviceutgifter tar livet av besparelser... Om vi ikke snakker om Prius da

Ehhh, Endre Prius er vel fulle av feil ut fra hva jeg hører. Men de nye som går i taxi drift er nok solide.

Strøm Tycoon

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 04. desember 2022, klokken 20:24
Sitat fra: Odinpodin på søndag 04. desember 2022, klokken 12:32
Om ikke avgifter så vil jeg tro serviceutgifter tar livet av besparelser... Om vi ikke snakker om Prius da

Ehhh, Endre Prius er vel fulle av feil ut fra hva jeg hører. Men de nye som går i taxi drift er nok solide.

Fulle av feil ... hvor i all verden har du hørt det?

Electric cars in Norway

Sitat fra: Strøm Tycoon på søndag 04. desember 2022, klokken 20:54
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 04. desember 2022, klokken 20:24
Sitat fra: Odinpodin på søndag 04. desember 2022, klokken 12:32
Om ikke avgifter så vil jeg tro serviceutgifter tar livet av besparelser... Om vi ikke snakker om Prius da

Ehhh, Endre Prius er vel fulle av feil ut fra hva jeg hører. Men de nye som går i taxi drift er nok solide.

Fulle av feil ... hvor i all verden har du hørt det?

Sorry, kan hende jeg tar feil.... men jeg har vel hørt det av noen som har hatt erfaring med de, antar jeg... husker ikke.... men jeg ser jo nå at Benny i Broom er fornøyd så da har jeg nok tatt feil..

https://broom.tv2.no/underholdning/broom/toyota/prius/2009-2016/672

Elbil er bedre enn sex

Det tar nok ikke kommunene lange tiden før de utnytter økningen i bomtakster opp til 70 % av fossilbil-takster, i alle fall ikke i Oslo, og det vil heller ikke overaske meg om det innføres veibruksavgift etter elbilen oppgitte elforbruk heller, slik skatteetaten/SVV foreslår.
Det har vært fint med elbiler siden 2016: Leaf, Ioniq, Kona og nå Ioniq 5 og Seat Mii, men de selges om ikke lenge, og velkommen til medium størrelse bensinbil med h.feste igjen som erstatning for dagens elbiler.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 04. desember 2022, klokken 21:06
Sitat fra: Strøm Tycoon på søndag 04. desember 2022, klokken 20:54
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 04. desember 2022, klokken 20:24
Sitat fra: Odinpodin på søndag 04. desember 2022, klokken 12:32
Om ikke avgifter så vil jeg tro serviceutgifter tar livet av besparelser... Om vi ikke snakker om Prius da

Ehhh, Endre Prius er vel fulle av feil ut fra hva jeg hører. Men de nye som går i taxi drift er nok solide.

Fulle av feil ... hvor i all verden har du hørt det?

Sorry, kan hende jeg tar feil.... men jeg har vel hørt det av noen som har hatt erfaring med de, antar jeg... husker ikke.... men jeg ser jo nå at Benny i Broom er fornøyd så da har jeg nok tatt feil..

https://broom.tv2.no/underholdning/broom/toyota/prius/2009-2016/672

Trodde Prius hadde svært få feil, men en slitt Prius+7 er noe av det verste og simpleste jeg har satt i (taxi). Det skranglet og støyet som en bil fra 1980-tallet.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA