2022.40.4.1 "Cruise control not available" (SW issue TM3)

Startet av sbjarnas, tirsdag 22. november 2022, klokken 13:23

« forrige - neste »

sbjarnas

FYI:

Fikk denne meldingen i går, alt så riktig ut og bilen "så" veien som den skulle men bilen nektet å aktivisere cruisekontroll.  Laget en case hos Tesla og fikk beskjed i dag at de hadde sjekket bilen med remote diagnosis og at dette er en feil i programvare, ingenting feil med min bil. Dette har blitt rapportert videre i systemer og skal fikses i en ny SW release.

TheNicelander

Hei.

Fikk dette forleden på et par turer, men så virket den igjen.

Så her på forumet at det var en som hadde samme utfordring, og han fikk cruise control igjen etter å ha åpnet og lukket alle dører på nytt. Ikke at jeg forstår hvorfor det skulle fungere, men det var det han sa.

Kjetil1986

Sitat fra: TheNicelander på tirsdag 22. november 2022, klokken 16:46
Hei.

Så her på forumet at det var en som hadde samme utfordring, og han fikk cruise control igjen etter å ha åpnet og lukket alle dører på nytt. Ikke at jeg forstår hvorfor det skulle fungere, men det var det han sa.

Har vært uten begge sidekameraene og derfor også uten både cruisekontroll og autopilot en ukes tid nå.
I dag testet jeg å lukke opp alle dørene og bagasjeromslokket, lukket så igjen alt og satte meg inn i bilen og vipps så var kameraene tilbake  :D Helt utrolig at det funka!  :+1:
Model 3 long range 2021

TheNicelander

Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 23. november 2022, klokken 18:13
Sitat fra: TheNicelander på tirsdag 22. november 2022, klokken 16:46
Hei.

Har vært uten begge sidekameraene og derfor også uten både cruisekontroll og autopilot en ukes tid nå.
I dag testet jeg å lukke opp alle dørene og bagasjeromslokket, lukket så igjen alt og satte meg inn i bilen og vipps så var kameraene tilbake  :D Helt utrolig at det funka!  :+1:

:o :o :o :o :o :o

Min er gleden, slikt skal ikke fungere i moderne tid, men ....

Kjetil1986

Det fungerte kun den ene turen. Neste  kjøretur var bilde på kameraene borte igjen. Får se hva de sier på mobil service i morgen.
Model 3 long range 2021

Chris Aurora

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA