Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering

Startet av vesttrønder, torsdag 10. november 2022, klokken 18:33

« forrige - neste »

vesttrønder

Er det nokon her som har fått litt erfaring med bilen? Skulle få min i oktober, men det skjedde ikkje. Fekk i dag vite at bilen faktisk rakk å bli produsert i sommar rett før stoppen pga recall. Men det har gått evig lang tid å få den på båt, den er visst på veg no, men ikkje forventa til landet før i februar. Så, tygg litt på kva eg skal gjere med det. Har også bestilt ein EV6 som truleg også kan tenkast å vere på veg ca då. Og enn så lenge er EV6-en faktisk billegare og har lenger rekkevidde.

LKA

Jeg fikk min for noen dager siden og har kjørt den en del mil de siste dagene. Helt fantastisk bil! Topp komfort, nydelig sittestilling, oversikt og styring. Flott anlegg og bilen virker kvikkere enn tilsvarende EV6 RWD. Jeg får ikke perfekt sittestilling og oversikt i EV6. Syns både anlegg og støynivå er en anelse lavere i Solterraen. Terrengegenskapene er også i en egen klasse. I mitt hode er Solterraen verdt en del mer enn EV6, selv om den ikke når helt opp på rekkevidde (jeg har klart 409 km så langt).

TB

I følge test av Toyota bZ4X var estimert rekkevidde på 407 km, men rekkevidde måler viste 0 etter 307 og 318 km.

Har du testet hvor langt Solterra går før den viser estimert rekkevidde 0 km?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

vesttrønder

Eg har spurt om å få låne bil til ei skikkeleg prøvekøyring. Så får vi sjå...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA