We Charge ladeavtale

Startet av atrus, lørdag 08. oktober 2022, klokken 09:15

« forrige - neste »

MinID

Sitat fra: Kjell Salvigsen på mandag 19. desember 2022, klokken 20:46
Sitat fra: atrus link=topic=6 jo2061.msg1082141#msg1082141 date=1671475810
Med en We Charge pluss-avtale koster det 3,60 pr kWh hos Recharge, E.on osv, dvs de som inngår i avtalen. En 22 kWh lader koster 2,60. ((IONITY 1,60). Dette er veldige gunstigere priser sett opp mot avtalene enkeltopperatørene tilbyr. 2,60 for 22 kwh er dessuten mye rimeligere enn de kommunale stolpene i Oslo. Det er jo nettopp dette jeg vil gjøre bruk av nå. Men da hjelper det lite at nettverket er så ustabilt.

Da må det være noe galt med min plus avtale, jeg får opp at recharge lading dc 50 kW koster 7,70 per kWh i min we connect Id app, se bilde under. Har også blitt fakturert med slike priser hos Bkk feks da jeg brukte kortet der i sommer, se bilde under. Må undersøke dette, jeg er enig med deg i at de prisene er meget gode!

Jeg får opp riktige priser på samme sted.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 5.4.3 løftet på verksted fra sw 4.0

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Kjell Salvigsen

Sitat fra: MinID på tirsdag 20. desember 2022, klokken 07:52
Sitat fra: Kjell Salvigsen på mandag 19. desember 2022, klokken 20:46
Sitat fra: atrus link=topic=6 jo2061.msg1082141#msg1082141 date=1671475810
Med en We Charge pluss-avtale koster det 3,60 pr kWh hos Recharge, E.on osv, dvs de som inngår i avtalen. En 22 kWh lader koster 2,60. ((IONITY 1,60). Dette er veldige gunstigere priser sett opp mot avtalene enkeltopperatørene tilbyr. 2,60 for 22 kwh er dessuten mye rimeligere enn de kommunale stolpene i Oslo. Det er jo nettopp dette jeg vil gjøre bruk av nå. Men da hjelper det lite at nettverket er så ustabilt.

Da må det være noe galt med min plus avtale, jeg får opp at recharge lading dc 50 kW koster 7,70 per kWh i min we connect Id app, se bilde under. Har også blitt fakturert med slike priser hos Bkk feks da jeg brukte kortet der i sommer, se bilde under. Må undersøke dette, jeg er enig med deg i at de prisene er meget gode!

Jeg får opp riktige priser på samme sted.

Takk for oppklarende info til alle her, jeg har stusset på at det har vært så høye priser på recharge, e.on, bkk mfl i min app. Jeg får gå videre til WeCharge med dette, jeg har betalt overpris flere ganger ser jeg. Ionity har jeg heldigvis betalt 1,60 for hele tiden.

Kan kanskje være fordi jeg inngikk avtale da jeg kjørte id3 før jeg overtok id4, mulig det var andre betingelser den gang.. Men en Plus avtale bør uansett ha like priser skulle man tro? Skal sjekke ut, dette er jo gode priser, jeg har "tapt" en del penger de siste månedene fordi jeg har ladet med elbilforeningen sin brikke som  er knyttet direkte til Recharge mfl, de har tross alt vært noe rimeligere enn de over 7 kronene jeg har fått opp i min We connect id app.
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

igniztion

Sist søndag var jeg på tur hjemover fra Bergen, via Stavanger. Alt av Ionity-ladere var opptatt selvsagt, men Porsche sine ladere fungerer også på We Charge. De fleste Porsche-butikker har minst et par ladere utenfor, og de ser ut til å være lite brukt. Betaler heller 3,60 der enn å stå en time i kø på Ionity.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Kjell Salvigsen

Sitat fra: igniztion på tirsdag 20. desember 2022, klokken 13:18
Sist søndag var jeg på tur hjemover fra Bergen, via Stavanger. Alt av Ionity-ladere var opptatt selvsagt, men Porsche sine ladere fungerer også på We Charge. De fleste Porsche-butikker har minst et par ladere utenfor, og de ser ut til å være lite brukt. Betaler heller 3,60 der enn å stå en time i kø på Ionity.

God idè! Så de hadde slike i Gøteborg også, var innom der tidligere i år. Kan jo håpe på at alle VW/Audi/Skoda forhandlere også får dette. Har sett noen forhandlere har lynladere (bl.annet i Stavanger området mener jeg), men usikker på om de er tilgjengelige i We Charge slik Porsche laderne forbilledlig er.

Fint å kunne finne slike ladere i appen når man filtrerer på ladeeffekt "+100 KW" og "We Charge" og søker der man er/skal. Fine priser, man tjener fort inn gebyret om man kjører en del langturer!
Audi e-tron 55 solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt

igniztion

Dessverre fungerte ikke We Charge på Porsche-laderne på Rudskogen Motorsenter, i alle fall sist jeg var der. Det hadde vært kjekt når man kommer langveisfra.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Selle

Sitat fra: igniztion på tirsdag 20. desember 2022, klokken 17:00
Dessverre fungerte ikke We Charge på Porsche-laderne på Rudskogen Motorsenter, i alle fall sist jeg var der. Det hadde vært kjekt når man kommer langveisfra.

De vises i appen, så burde virke
2022 Cupra Born
2022 ID.4

igniztion

Kortet fungerte ikke i August i alle fall. Måtte låne et kort fra "restauranten" og betale forbruket der inne etter lading.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Kjell Salvigsen

Min Plus avtale ble fornyet i dag. Da får jeg endelig opp gode priser på DC lading igjen, 3,60 per kwh. Var underlig at jeg hadde dobbel pris på dette med min Plus avtale som har vart frem til i dag... Har sendt epost til WeCharge for noen dager siden, de har tydeligvis lang behandlingstid for tiden. 1,60 hos Ionity og 3,60 hos Recharge, E.on og Kople er meget bra i disse dager!
Audi e-tron 55 solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt

MinID

@kjell

Bra du fikk de prisene. Ser at noe har fått mye høyere priser på nye avtaler. We charge ser ut til å ha økt prisene.

Kjell Salvigsen

Sitat fra: MinID på torsdag 22. desember 2022, klokken 10:43
@kjell

Bra du fikk de prisene. Ser at noe har fått mye høyere priser på nye avtaler. We charge ser ut til å ha økt prisene.

Ja, jeg så de sendte ut melding på Facebook om prisøkninger grunnet energikrisen som nå er i Europa. Jeg inngikk/fornyet heldigvis min avtale tidligere i høst, da til mnd pris 99,99 pr mnd. Nå ser jeg at det for nye kunder koster 154,99 for plus avtalen. Dyrt for de som lader lite, fremdeles god deal for de som lader regelmessig. Forståelig at de setter opp prisene med de strømpriser vi nå opplever. Tviler på at de tjener noe på ionity lading til 1,60 pr kwh, det som redder dem er muligens fastprisavtaler. 3,60 for DC lading hos Recharge, Eviny, Kople og E.on er også meget bra, samme er 2,60 for AC lading.
Audi e-tron 55 solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt

Krokstein

Siden strømprisen ser ut til å roe seg litt fremover er det vel å anta at prisene på wecharge avtalene også går nedover (håper jeg)

Er det noen som vet hva slags frekvens wecharge har på prisjusteringene? Jeg er lite lysten på å inngå en avtale med dem akkurat nå og være stuck med dagens pris de neste 12 månedene
ID.4 GTX

MinID

Sitat fra: Krokstein på onsdag 18. januar 2023, klokken 09:26
Siden strømprisen ser ut til å roe seg litt fremover er det vel å anta at prisene på wecharge avtalene også går nedover (håper jeg)

Er det noen som vet hva slags frekvens wecharge har på prisjusteringene? Jeg er lite lysten på å inngå en avtale med dem akkurat nå og være stuck med dagens pris de neste 12 månedene

Har bare sett en prisendring på 2 år. Det var den som kom nå rett før jul.

SveinJ

Sitat fra: MinID på onsdag 18. januar 2023, klokken 11:48

Har Plus avtale og har ikke hatt justering av kW/h pris siden august 21. Bare månedspris.
2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

MinID

Sitat fra: SveinJ på onsdag 18. januar 2023, klokken 19:39
Sitat fra: MinID på onsdag 18. januar 2023, klokken 11:48

Har Plus avtale og har ikke hatt justering av kW/h pris siden august 21. Bare månedspris.

1 års binding, så du får nye kW/h priser neste gang du forlenger (om du gjør det).

Krokstein

Sitat fra: MinID på torsdag 19. januar 2023, klokken 09:33
1 års binding, så du får nye kW/h priser neste gang du forlenger (om du gjør det).

Bindingen gjelder jo også de som nå inngår avtaler. Om prisene skulle gå mye ned frem mot sommeren er man jo låst på dagens pris uansett - så på en måte blir man "blokkert" fra å inngå ladeavtale i påvente av en forventet justering nedover  ::)
ID.4 GTX

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA