Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Charge ladeavtale

Startet av atrus, lørdag 08. oktober 2022, klokken 09:15

« forrige - neste »

RJK

Tnx, da la jeg den til som "saksoppdatering" gjenom å svare på mai om hvilken "ticket" saken har fått.

Da er det bare å vente i spenning på svaret...

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

hELgenen

Jeg fikk svar fra we-charge...de ville ha navn og vin-nr...
Snakk om å dra frem byråkrati kortet....

Dette er jo en sak som gjelder ALLE - ikke noe spesifikt til en bil eller person.......
Huff...

RJK

Da fikk jeg endelig svar fra CKH-teamet, om enn noe sent.

Men de bekrefter at de er registrert med bransjekode 5552, så da vil den rabatten kicke inn der. Burde derfor endre til mitt DNB Mastercard for å betale for lading.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

atrus

Er det noen som har en fornuftig forklaring på hvorfor en del av Recharges ladestolper ikke er tilgjengelig via We Charge (grå på kartet), mens andre er tilgjengelig (grønne på kartet)?

Forsøkte å lade hos Recharge på Skøyen i Oslo i dag, men ingen av laderene lot seg starte verken fra kortet elle via appen. Kjørte opp til Recharge mellom Smestad og Lilleaker (ring 3), og der fikk jeg fint startet ladingen ved å tæppe kortet.

RJK

Sitat fra: atrus på søndag 04. desember 2022, klokken 17:23
Er det noen som har en fornuftig forklaring på hvorfor en del av Recharges ladestolper ikke er tilgjengelig via We Charge (grå på kartet), mens andre er tilgjengelig (grønne på kartet)?

Forsøkte å lade hos Recharge på Skøyen i Oslo i dag, men ingen av laderene lot seg starte verken fra kortet elle via appen. Kjørte opp til Recharge mellom Smestad og Lilleaker (ring 3), og der fikk jeg fint startet ladingen ved å tæppe kortet.
Funker med CMH-kotet, så det var jo litt merkelig siden det er samme selskap i bakgrunn som administrerer løsningene. Men om jeg skulle tatt et gjett, så kan det være pga de ved Skøyen er fra Fortum-tiden og de på Smestad er fra tiden etter at de hadde blitt Recharge, og at det kan ha noe å si. Men klar over at dette er spekulasjon på tynn suppe.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

atrus

Sendte e-post til We Charge. Fikk svar etter en time. Det var både overraskende og imponerende.

«Vi opplever for tiden noen problemer i forhold til statusrapportering (OCPI) fra noen av våre ladestasjonsoperatører, (Recharge AS" / "E.ON") Årsaken til problemene er allerede funnet, og vi jobber med en rask løsning.»

Da vet man det

Kjell Salvigsen

#21
Sitat fra: atrus på søndag 04. desember 2022, klokken 19:19
Sendte e-post til We Charge. Fikk svar etter en time. Det var både overraskende og imponerende.

«Vi opplever for tiden noen problemer i forhold til statusrapportering (OCPI) fra noen av våre ladestasjonsoperatører, (Recharge AS" / "E.ON") Årsaken til problemene er allerede funnet, og vi jobber med en rask løsning.»

Da vet man det


Jeg har både e. On og recharge i nærheten av meg på Ski/Vinterbro. Recharge er grå/ingen status eller mulighet for lading med app, mens e. On er online og viser grønn status. Ja, rask respons tid du opplevde !

Har opplevd kort ventetid på telefon også både hos recharge og e. On. Har opplevd tidligere også at recharge Skøyen i har vært offline på skøyen da jeg skulle lade, får håpe dette er unntaksvis
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

Selle

Sitat fra: RJK på søndag 04. desember 2022, klokken 18:18
Funker med CMH-kotet, så det var jo litt merkelig siden det er samme selskap i bakgrunn som administrerer løsningene.

Charge my Hyundai er levert av Digital Charging Solutions GmbH. De leverer også til BMW og Audi, men We Charge, Seat/Cupra og Skoda har løsning fra Elli
2022 Cupra Born
2022 ID.4

atrus

Etter at Oslo kommune skrudde ladeprisene opp i taket, har det vist seg at en We Charge avtale er blitt mer gunstig enn forutsett. Problemet er imidlertid at We Charge nettverket er utrolig ustabilt. Noen stasjoner i nærheten, som i utgangspunktet skal være tilgjengelig via We Charge, vises ikke i det hele tatt. Andre stasjoner, som f.eks. Recharge på Tjuvholmen, vises som tilgjengelig men er likevel umulig å starte verken med kortet eller via app. Også de få Eviny-punktene som er tilgjengelig i Oslo er på og av.

Opplevde lignende også på Ionity i Øyer for et par måneder siden. Ringte da Ionity og etter litt frem og tilbake startet de laderen for meg. Tenkte ikke så mye på det den gangen siden jeg var happy med å få (gratis) strøm på bilen og kunne komme meg videre. Nå har jeg begynt å lure på om man i det hele tatt kan stole på We Charge og at de selger et produkt som ikke leverer hva de lover.

Kjell Salvigsen

Sitat fra: atrus på mandag 19. desember 2022, klokken 18:56
Nå har jeg begynt å lure på om man i det hele tatt kan stole på We Charge og at de selger et produkt som ikke leverer hva de lover.
Min erfaring er at dette fungerer bra i mitt tilfelle. Det skal sies at jeg 9 av 10 ganger bruker kortet på ionity lading, da fungerer det utmerket. Hos recharge, e.on mfl bruker jeg annen ladebrikke knyttet direkte til operatør fordi jeg synes we charge er for dyr på en del lading, dyrere enn feks e. On sine egne priser så langt jeg kan se.
På bilferie nedover Europa i sommer fungerte kortet meget bra, det var lett å finne ladere med over 400.000 ladepunkt. Var i både storbyer og ute i alpene /Dolomittene og ladet utelukkende med we charge på den ca 5000 km lange turen. Ikke bra dersom en del ladere ikke vises eller vil starte lading her i Norge, det må selvsagt ordnes opp i. Men tror definitivt de er interessert i at dette skal fungere. Du bør sende inn henvendelse til vw /we charge
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

atrus

Med en We Charge pluss-avtale koster det 3,60 pr kWh hos Recharge, E.on osv, dvs de som inngår i avtalen. En 22 kWh lader koster 2,60. ((IONITY 1,60). Dette er veldige gunstigere priser sett opp mot avtalene enkeltopperatørene tilbyr. 2,60 for 22 kwh er dessuten mye rimeligere enn de kommunale stolpene i Oslo. Det er jo nettopp dette jeg vil gjøre bruk av nå. Men da hjelper det lite at nettverket er så ustabilt.

Kjell Salvigsen

#26
Sitat fra: atrus link=topic=6 jo2061.msg1082141#msg1082141 date=1671475810
Med en We Charge pluss-avtale koster det 3,60 pr kWh hos Recharge, E.on osv, dvs de som inngår i avtalen. En 22 kWh lader koster 2,60. ((IONITY 1,60). Dette er veldige gunstigere priser sett opp mot avtalene enkeltopperatørene tilbyr. 2,60 for 22 kwh er dessuten mye rimeligere enn de kommunale stolpene i Oslo. Det er jo nettopp dette jeg vil gjøre bruk av nå. Men da hjelper det lite at nettverket er så ustabilt.

Da må det være noe galt med min plus avtale, jeg får opp at recharge lading dc 50 kW koster 7,70 per kWh i min we connect Id app, se bilde under. Har også blitt fakturert med slike priser hos Bkk feks da jeg brukte kortet der i sommer, se bilde under. Må undersøke dette, jeg er enig med deg i at de prisene er meget gode!
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

Selle

Har aldri hatt problemer med å starte lading med kortet mitt, men laderstatus i kartet i appen går det ikke an å stole på, bruker operatørenes egne apper for å sjekke hvor mange ladere som er opptatt osv

Alle Eviny/BKK ladere forsvant fra kartet for meg i forrige uke, har ikke sett dem etterpå. Ladet på Eviny 12.12, hadde ikke kortet med meg så startet fra appen, men den ladingen vises ikke i historikken, blir spennende å se når faktura kommer om jeg blir fakturert for den sesjonen. Sjekket kartet 14.12, da var alle Eviny ladere forsvunnet, har ikke sett snurten av dem etterpå
2022 Cupra Born
2022 ID.4

gte-bjørn

Fungerte helt greit for meg på bilferie i Sør-Norge med min ID.3 i sommer. Eneste unntaket var Eviny Lom. RFID-leseren ved den stolpen jeg skulle bruke virket ikke så jeg fant fram appen. Men den visste ikke om det ladepunktet. Så da måtte jeg flytte meg til en annen der leseren virket.

Det ser ut som We Charge fortsatt ikke er oppdatert på Lom der jeg antagelig skal lade lille julaften. Den kan ikke vise status og de ladepunktene den lister opp påstår den at ikke "eies" av We Charge. Men det funket i sommer.

På Dombås sier den at 3 av 7 Eviny er ledige, mens Chargefinder sier at alle 14(!) er ledige.  ::) Og E.ON rett ved siden av vises ikke. Bortsett fra Lom så sjekket jeg aldri om ladestasjonene jeg brukte vistes i kartet til We Charge.

Jeg ser også at jeg fortsatt betaler 4,40 på.lynlader og 3,40 på 22 kW (som jo betyr 11 kW). Så da blir det neppe lading på Circle K  :D

atrus

#29
Har dobbeltsjekket. Betaler 3,60 for lyn/hurtiglading hos de operatørene som inngår i avtalen. 2,60 for 11 kWh stemmer også. På de kommunale stolpene må vi betale 6,30 for den hastigheten pr. dags dato. Når prisene justeres ned en gang på nyåret, blir det 5,50. Som grunn for utregningen har jeg tatt prisene for dagtid. Uaktuelt å stå opp midt på natten for å flytte bilen for å spare noen kroner.  Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA