Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verdt å kjøpe brukt C-Zero/iMiev/iOn?

Startet av Nada, torsdag 06. oktober 2022, klokken 13:40

« forrige - neste »

Nada

Jeg er ute etter en enkel bil i tillegg til hovedbilen (Hyundai Ionic 5). Ser at disse bilene er gått ut av produksjon. Men er de fremdeles et godt og trygt kjøp? Trenger ikke lang rekkevidde og vil gjerne ha en liten og lettkjørt bil som ikke er for dyr. Har hjemmelader i garasjen.

Er det noe jeg bør se etter eller være obs på? Ser etter en så ny modell som mulig. Hva er god pris på en som har kjørt lite?

edyrli

Ja. Det kan være en grei bil til småkjøring. Du bør velge en bil som er 2013 eller nyere. Denne har mer effektiv motor og oppdaterte battericeller.
Du bør også velge iMiev over iOn eller C-Zero da iMiev har 16kWh batteri imens de andre bare har 14,5 kWh.
Ellers har også iMiev forvarming og LED hovedlys.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

arthur

Og ikke minst er forvarming i en Miev gull verdt, snakker av egen erfaring i seks år med den bilen! Bare husk at bilen da må være tilkoblet.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Nada

Takk.
Etter å ha tatt en titt så ble den forkastet. Må nok legge inn noen kroner ekstra og en annen bilmodell.

Moggen

Ja imiev er en gammel skranglekasse av en bil. Elbilernes 2cv.

Loff

Til lokal bruk er liten skranglekasse genialt! Skal du på langtur er andre bilar meir egna så klart, men i kvardagen er min i-Miev mykje oftare i bruk enn Tesla Model S
Nordmøre
2011 Mitsubishi i-Miev m/dieselbrenner og krok (kjøleskapet)
2011 Buddy M9 NiMH m/originalt skinninteriør, soltak og krok
2008 Buddy (telefonkiosken)
2014 Tesla Model S 60 (Rocinante)
2015 Zero SR
Hard Rock hybridsykkel med Bafang bakhjulsmotor
Mongoose mountainbike med Bafang krankmotor

arthur

Har kun fem års egen erfaring med en Miev, men opplevde ikke bilen som en skranglekasse, fast og fin i hele eierperidoen, men det er en enkel bil og prisen har vært deretter. Genial bil til småkjøring.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

TB

Sitat fra: arthur på fredag 28. oktober 2022, klokken 08:56
Har kun fem års egen erfaring med en Miev, men opplevde ikke bilen som en skranglekasse, fast og fin i hele eierperidoen, men det er en enkel bil og prisen har vært deretter. Genial bil til småkjøring.
Enig, opplevde ikke C-Zero som noen skranglekasse. Lånte en 2012 C1, bensin en ukes tid, var mye mer "skranglete" enn samme årsmodell C-Zero.

Til småkjøring en flott bil, smal, liten sving radius - rimelig i innkjøp og bruk.

På motorvei, og langkjøring - ikke så egnet - følger deg liten, og ligger ikke like stabilt på veien som større biler.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Moggen

Har hatt min 2011 imiev i over 4 år.
En perfekt liten bybil ja.
Men andre billig-elbiler som e-up eller fiat 500 fremstår som noe helt annet. Imiev ligger nermere en buddy i refinement.
Men det gjenspeiler seg også i prisen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA