Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enyaq Coupe RS. Ordredato og leveringstid.

Startet av i3/RSiV, søndag 02. oktober 2022, klokken 15:56

« forrige - neste »

i3/RSiV

Sitat fra: Egil S på mandag 24. oktober 2022, klokken 16:24
Da var den visst ute av banking etter 12-14 dager.

Så nå kan jeg forvente den her i løpet av 4-6 uker, så slutten av november mest sannsynlig.
Fra å ha bekreftet produksjon uke 39 så ble den ferdig til uke 43, 3 uker "i produksjon".
Det var godt å høre, har begynt å bli nervøs for egen bil når jeg så hva som skjedde med din, produksjon neste uke, og krysser fingra ...

Egil S

Da gikk den med båten i går, ankommer vel Oslo i dag.
Så skal den mottas og de skal gjøre klargjøring før den blir sendt til Stavanger.
Alle Coupèer blir visst klargjort på Bekkelaget før de sendes ut til lokal forhandler for utlevering.

Kanskje jeg har den i slutten av neste uke, eller uka etter.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Onkel Tom

Sitat fra: Egil S på onsdag 02. november 2022, klokken 16:06
Da gikk den med båten i går, ankommer vel Oslo i dag.
Så skal den mottas og de skal gjøre klargjøring før den blir sendt til Stavanger.
Alle Coupèer blir visst klargjort på Bekkelaget før de sendes ut til lokal forhandler for utlevering.

Kanskje jeg har den i slutten av neste uke, eller uka etter.

Du må regne med at det kan ta opp mot 2 uker før bilen er ferdig klargjort på Bekkelaget, og opp til 1 uke hos lokal forhandler.  Litt avhengig av evt. lakk- og understellsbehandling, samt transporten til Stavanger.  I så fall er utlevering innen uke 47 innenfor rekkevidde.  Og kanskje tidligere, om du er heldig.  Uansett, gled deg til en herlig bil  :).

Gleder meg til å høre hvordan Coupè-følelsen er.  Å kjøre SUV-en min er i hvert fall en nydelig følelse, hver dag  :laugh:
2022  ŠKODA Enyaq iV 80X  (SUV)   -   Race Blue Metallic
Bestilt:  23. oktober 2020   -   Levert:  17. august 2022

Egil S

Sitat fra: Onkel Tom på onsdag 02. november 2022, klokken 20:27
Sitat fra: Egil S på onsdag 02. november 2022, klokken 16:06
Da gikk den med båten i går, ankommer vel Oslo i dag.
Så skal den mottas og de skal gjøre klargjøring før den blir sendt til Stavanger.
Alle Coupèer blir visst klargjort på Bekkelaget før de sendes ut til lokal forhandler for utlevering.

Kanskje jeg har den i slutten av neste uke, eller uka etter.

Du må regne med at det kan ta opp mot 2 uker før bilen er ferdig klargjort på Bekkelaget, og opp til 1 uke hos lokal forhandler.  Litt avhengig av evt. lakk- og understellsbehandling, samt transporten til Stavanger.  I så fall er utlevering innen uke 47 innenfor rekkevidde.  Og kanskje tidligere, om du er heldig.  Uansett, gled deg til en herlig bil  :).

Gleder meg til å høre hvordan Coupè-følelsen er.  Å kjøre SUV-en min er i hvert fall en nydelig følelse, hver dag  :laugh:

På Coupè gjøre de ingenting lokalt.
Jeg skal ikke ha noe ekstra så det er standard klargjøring på Bekkelaget så på bil til Stavanger.
Kanskje en tur innom vaskehallen og rett til utlevering.

Jeg fikk ikke coating eller noe som del av kjøpet lokalt, kun de to alternativene i konfiguratoren og de var ikke interessante.

Jeg må altså ta ut bilen og så stå for Coating PPF o.l. selv.
Dette fordi Coupè var "agent salg", jeg har ikke kjøpt bilen av Skoda Stavanger, jeg har kjøpt bil direkte fra Møller hvor Skoda Stavanger fungerer som agent ikke som selger.

Vanlig SUV selges ikke på den måten, da kan man få behandling gjennom lokale avtaler, men ikke på Coupè.
Det var veldig synd ettersom jeg så på en PPF og Coating lokalt til ca 45.000kr, som jeg kunne fått momsfri på SUV, men ikke på Coupè.
Er litt i tenkeboksen på om jeg bare skal gå for glass coating (15.000kr) og ikke PPF (30.000kr), har sett litt på youtube og PPF kan fort bli seende lite pent ut på en bruksbil etter et par år.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Ledam

Er Egil S den eneste som får bil i år?
I følge min kontrakt er antatt levering i neste uke. Det skjer ikke. Har fått beskjed fra selger om at de jobber med å få biler til Norge slik at de kan registeres før nyttår. Bilen leveres da tidlig i Januar. Hadde egentlig regnet med at min bil kom med i første pulje da jeg var en av de første som skrev kontrakt og dessuten hadde en avtale med selger om at han kunne modifisere på konfigureringen hvis det var noe som kunne gi forsinkelse. Derfor gikk jeg fra Max til Ultra tidlig i høst. Kanskje det er litt tilfeldig hvem som får bil i første pulje og at utstyr ikke har noe å si. Forhåpentligvis er det full fart på produksjonen og biler skipes til Norge så snart de forlater fabrikken.       

Egil S

Sitat fra: Ledam på torsdag 03. november 2022, klokken 19:12
Er Egil S den eneste som får bil i år?
I følge min kontrakt er antatt levering i neste uke. Det skjer ikke. Har fått beskjed fra selger om at de jobber med å få biler til Norge slik at de kan registeres før nyttår. Bilen leveres da tidlig i Januar. Hadde egentlig regnet med at min bil kom med i første pulje da jeg var en av de første som skrev kontrakt og dessuten hadde en avtale med selger om at han kunne modifisere på konfigureringen hvis det var noe som kunne gi forsinkelse. Derfor gikk jeg fra Max til Ultra tidlig i høst. Kanskje det er litt tilfeldig hvem som får bil i første pulje og at utstyr ikke har noe å si. Forhåpentligvis er det full fart på produksjonen og biler skipes til Norge så snart de forlater fabrikken.     

Jeg var også av de første som bestilte på slaget kl 12, 9.juni.
Nå var det ingen som fikk bil i produksjon før uke 35, det var først da de begynte å produsere 2023 modellene. Tipper de første er det vi ser som utstillingsbiler og de som kommer som demo biler.
Min fikk først forventet produksjon uke 41, så bekreftet uke 38 før det ble endret til uke 39.
Så ut som den ble påbegynt uke 40, sto så i banking i to uker og ble ferdig uke 42/43.

Ryktet tilsier at demo bilene står i Norge, men er ikke sendt ut til forhandlerne ennå, de forventer å få de midt i november.

Det ligger noen til salgs på finn, det mente min selger gjerne var importerte biler, kanskje til og med utstilling/pressebiler fra mars/april, men det er spekulasjoner.
litt rart at bruktbilforhandlere har biler til salgs før merkeforhandlerne har mottatt demobiler.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Bilskallen

Sitat fra: Egil S på torsdag 03. november 2022, klokken 16:40

På Coupè gjøre de ingenting lokalt.
Jeg skal ikke ha noe ekstra så det er standard klargjøring på Bekkelaget så på bil til Stavanger.


Trodde de gikk med bil til Drammen og tog til Stavanger derfra? Ikke det at det gjør noe for min del, men det var ihvertfall slik før..

Egil S

Sitat fra: Bilskallen på fredag 04. november 2022, klokken 09:37
Sitat fra: Egil S på torsdag 03. november 2022, klokken 16:40

På Coupè gjøre de ingenting lokalt.
Jeg skal ikke ha noe ekstra så det er standard klargjøring på Bekkelaget så på bil til Stavanger.


Trodde de gikk med bil til Drammen og tog til Stavanger derfra? Ikke det at det gjør noe for min del, men det var ihvertfall slik før..

Godt mulig.
Jeg antok vel bare at de gikk på bil ettersom forhandleren er langt unna godsterminalen og må bilfraktes til forhandler.

Uansett er det detaljer :)
Bilen kommer når den kommer.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

TM3P

Min har også ankommet Bekkelaget for klargjøring. Har heller ikke bestilt noe lakkbehandling der, men de skal montere skvettlapper foran og bak.

i3/RSiV

Min Coupe var satt opp til produksjon i uke 44. Sjekket med forhandler i dag, torsdag i uke 45. Den hadde da kommet til lakkering på fabrikken. Det går sakte men sikkert fremover  :)

Egil S

Jeg sjekket med selger i går, de hadde ingen oversikt over hva som skjedde på Bekkelaget, men min bil kom dit torsdag sist uke (3/11).
COC var godkjent av statens vegvesen, men det er bare en papir sak.

I dag fikk jeg digipost at Møller finans hadde gjort kredittsjekk på meg til finansieringen, så kanskje det nærmer seg.

Selgeren min sa det det kom til å bli registrert svært mange biler i desember, da de skulle prøve å få alle biler som kom til landet registrert før nyttår pga momsen.
Fabrikken hadde også fått beskjed ang. den Norske moms situasjonen, så det kan være derfor folk opplever å få produksjonstid nå de neste ukene, fordi fabrikken prioriterer biler som skal til Norge.
Skal se Enyaq topper listen over nye biler registrert i desember i år  :)
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Sanair

Min gikk med tog ifra fabrikk igår. Bestilte 9.Jun kl 12. Tror nok de fleste som bestilte RS før sommeren får bil før Jul..

ebbrey

Kjørte forbi en hel bil trailer fulle av Enyaq coupe for en ukes tid siden mellom Oslo og Drammen. Så ut som demobiler.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Egil S

Sitat fra: ebbrey på søndag 13. november 2022, klokken 18:41
Kjørte forbi en hel bil trailer fulle av Enyaq coupe for en ukes tid siden mellom Oslo og Drammen. Så ut som demobiler.

Ja, det var mange som fikk demobiler sist uke, min forhandler fikk sin demobil på onsdag, jeg hadde en tur på lørdag. Den hadde noe skrift på siden "Nye Enyaq coupè...... bla bla bla"
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

e.e.n

Noen som vet når fristen for å endre utstyr/farge etc er? Min blir ikke levert før april keste år ifølge kontrakt.. Ønsker å oppgradere til Ultra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA