Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering av crystal face

Startet av Zooom, søndag 02. oktober 2022, klokken 14:18

« forrige - neste »

Zooom

Bilen, 80x sportline, begynner å nærme seg og jeg har sett at flere inkl meg selv vurderer å foliere cf. Er det noen som har fått gjort dette? Det står mellom stek dynoshade og dynosmoke. Vurdere dynosmoke da det gir et litt gråere uttrykk, mens dynoshade er litt blålilla. Noen tanker?

i3/RSiV

Jeg har bestilt Dynoshade, tror det går best til Graphite gray som min bil er bestilt med av farge på Coupe RS.

Zooom

Sitat fra: i3/RSiV på søndag 02. oktober 2022, klokken 15:46
Jeg har bestilt Dynoshade, tror det går best til Graphite gray som min bil er bestilt med av farge på Coupe RS.
Graphite gray her og. Kanskje du har rett. Alle bildene jeg har sett har vært med dynoshade. Har du fått noe pris på jobben? Har enda ikke forhørt meg.

Egil S

Jeg kommer til å gjøre det når jeg får bilen, akkurat produkt har jeg ikke tenkt på, jeg skal høre hva de firmaene jeg bruker til bilpleie og foliering anbefaler.

Tanken var å få en liten soting bare, prøve å få bort refleksjonene i den blanke plasten og gjerne beskytte den litt, selv om selgeren mente det var unødvendig da det var herdet "glass".

Min er rød så jeg vil gå for en type smoke/svart på min bil.

Jeg har tidligere brukt Lamin-x på front og baklykter, det var iallfall gode greier, men de ser ikke ut til å levere ferdige kit til Skoda.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

oarnoe

Skoda forhandleren i Skien fikk lagt folie på en demo FE, ble en helt annen klasse på CF, og jeg angrer på at jeg ikke har det tilvalget. Synes det blir mye «plastikk» uten
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Zooom

Takk for bilder. Det så veldig bra ut. Skal definitivt foliere når jeg ser det her. Må bare håpe bilen kommer i år...

SolEL


Sagen

Hei. Har akkurat fått en Founders Edition i hus. Har den hos en lokal bilglassekspert som legger folie på bakfangeren "as we speek". Han kan ta CF og, men da med tilsvarende klar folie. Enig i at den fra Stek ser litt bedre ut på CF. Om noen har pris/erfaring med den, så takk  :)

Egil S

Min RS er hos en av landets beste bilpleiere og har fått Stek PPF på hele fronten inkludert frontlyktene, skjørtene og opp til profilen i nedkant av dørene, inne i dørterskler og under bakluken, samt Modesta BC-05 glass coating, skal hente bilen i morgen.
Dessverre har han ikke fått den mørke som skal på CF, har valgt den lyseste sotingen, på de klare feltene på baklyktene legges den som er mørkere.
Henter bilen i morgen da han ikke vet når PPF med farge kommer.
Men i løpet av januar har jeg stek PPF på CF også

Nå har jeg gjort MYE med min bil, hele moms besparelsen og vel så det røk, så det kostet "en ok bruktbil".

Men for å legge stek PPF på fronten (fanger/panser/skjermer) må man regne med rundt 30.000kr.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Lysthuset

Jeg sendte tilsvarende forespørsel til noen utvalgte firmaer i nærheten av Øvre/Nedre Romerike og dette var vel det "beste" svaret jeg fikk:


Hei😊


Ja dette lar seg gjøre, Der har vi brukt en såkalt lykte folie, 35% styrke , dette ser både bra ut, og er med på å spare panelet, som er veldig lett utsatt for stein sprut
Dette koster 1500,- ink mva. å få utført.





Mvh
Jason Ramsay
Daglig Leder
FilmTeam AS
Tlf: 40043535
www.filmteam.no

Lysthuset

#10
Her er mitt oppfølgingsspørsmål til dem:

Hei Jason!

Tusen takk for svar - dette hørtes jo positivt og prisen var jo sannsynligvis ikke verst den heller :)

Bortsett fra beskyttelse, så er det for min del også ønskelig å få mørktonet glasset en del -> vil 35% styrke oppleves som mørkere? Har du et eksempel på et glass som er foliert med den styrken?

Et siste spm; hvor lenge må du ha bilen inne for å gjøre denne jobben i så fall?


....og svaret jeg fikk tilbake:

Hei igjen😊

Ja dette vil bidra til at det ser mørkere ut, uten att det blir helt svart, vi trenger bilen i ca 3 timer , ved en sånn jobb, da dette monteres vått og trenger noe tørketid, spesielt
På denne årstiden😊



Mvh
Jason Ramsay
Daglig Leder
FilmTeam AS
Tlf: 40043535
www.filmteam.no



----

Jeg venter fortsatt på bilen, så dersom noen av dere får gjort dette hos filmteam, så følg gjerne opp tråden med bilder og erfaringer om det ble bra ;)

Hilsen Lysthuset

Egil S

Da fikk jeg endelig min med sotet CF, er Stek Dynoshade som er brukt.
Tok baklyktene med den samme.

2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

i3/RSiV

#12
Sitat fra: Egil S på mandag 13. februar 2023, klokken 18:33
Da fikk jeg endelig min med sotet CF, er Stek Dynoshade som er brukt.
Tok baklyktene med den samme.

Ser bra ut, hvordan fikk du løs panseremblet? Hos meg så sitter det så tett på hele veien rundt slik at jeg ikke får tak med fiskesnøre, så jeg turte ikke bryte. Jeg har nytt emblem liggende i sort utgave.

Egil S

Det var de som la PPF som tok det av, men du kan jo prøve å varme litt med en hårføner slik at limet blir litt seigt før du prøver.
Lakk tåler normalt fint opp til 60 grader, så varmer du emblemet så bør det gå bra.

du må nok pirke bort limet og kanskje vaske med noe limfjerner eller lignende før du monterer det nye emblemet.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

i3/RSiV

Jeg hadde planlagt Dynoshade,  men gikk for en noe mørkere mer sort variant og ble veldig fornøyd med det  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA