Ny og genial ladestasjon som ulovlig kan plugges rett i hvilket som helst stikk

Startet av elektrolux, torsdag 25. august 2022, klokken 11:54

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: elektrolux på søndag 09. oktober 2022, klokken 13:26
Og da dukker det opp nok en "ladestasjon" som kan plugges i hvor som helst.

https://www.bilnorge.no/annonsorinnhold/juice-booster-2-energi-hvor-som-helst-med-en-baerbar-ladestasjon-1/3663123

Annonsen er forsåvidt riktig,  om en villedende da noen nok tenker at dette er måten å slippe kostnader med ny kurs. Ikke minst når denne også er den sikreste "ladestasjonen" på markedet kan en slik være løsningen for noen som ikke har satt seg inn i hva lading av elbil innebærer.
Denne synes jeg faktisk er innafor, da de ikke nevner hjemmelading, men faktisk skriver:

SitatMed dette apparatet er ladestasjonen alltid med på reisen: for å kunne lade trygt og fleksibelt, trenger elbilen din kun en stikkontakt.
.
Men skal være enig i at det hadde vært enda ryddigere om de skrev at denne ikke erstatter oppsett av lovlig oppsatt ladeløsning hjemme, men er en reiselader for tilfeldig lading utenfor eget hjem.

Dog, irriterer meg at laderen/skjøtekontakten linket til øverst, nå er aktiv igjen, selv om jeg ikke finner den ved direkte søk på navnet "easy wallbox".Dog, man finner den ved å få listet opp andre annonser fra den leverandøren, eller søker på "el bil lader".
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA