Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Charge my hyundai

Startet av Ironic5, onsdag 17. august 2022, klokken 18:40

« forrige - neste »

Ironic5

Noen andre som faktureres for lading med hyundais ladekort, og som avkreves norsk og tysk moms på beløpet? Jeg har i snart 6 mnd bedt hyundai/mobile om en forklaring, men dette har de så langt ikke kunnet gi.

Truls Antonsen

Samme på Audi...
Mener fastbeløpet har tysk moms, og lading (i Norge) har norsk moms. Men ikke både og på samme linje...

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


RJK

Sitat fra: Truls Antonsen på onsdag 17. august 2022, klokken 20:15
Samme på Audi...
Mener fastbeløpet har tysk moms, og lading (i Norge) har norsk moms. Men ikke både og på samme linje...

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Samme hos meg, men det går greit. Ladekreditten dekker all lading for min del, så jeg betaler kun for Ionity-avtalen...

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Vidar_S

Sitat fra: Ironic5 på onsdag 17. august 2022, klokken 18:40
Noen andre som faktureres for lading med hyundais ladekort, og som avkreves norsk og tysk moms på beløpet? Jeg har i snart 6 mnd bedt hyundai/mobile om en forklaring, men dette har de så langt ikke kunnet gi.

De kommenterer også dette på selve fakturaen med en merknad bak det som ilegges tysk mva:

"¹ På grunn av mva-behandling av øvrige ytelser i henhold til § 3a, 1. og 2. ledd, av Lov om merverdiavgift, som bl.a. omfatter det månedlige grunngebyret, aktiveringsgebyret og RFID-kortgebyret, vil beskatningen skje på grunnlag av mva-satsene i Tyskland."

Nå har ikke jeg slått opp i lovverket, men jeg antar de har sitt på det tørre. Det er jo også en lavere mva-sats enn i Norge og når noe er til min fordel får de litt ekstra goodwill fra meg :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA