Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sentry med masse opptak

Startet av Charlie, tirsdag 16. august 2022, klokken 16:55

« forrige - neste »

Charlie

Min 2022 MY LR tar utrolig mange opptak - hver natt. Den er parkert i en parkeringskjeller og koblet til en Easee ladeboks. Den er parkert slik at fronten har utsikt til naboens biler som passerer, og selvsagt de som går forbi. Den tar 20-30 opptak hver natt (bilen brukes på dagen, og da er det selvsagt færre opptak). Når jeg titter på opptakene så skjer det som regel ingenting, det er mørkt i kjelleren, men det virker som om min Y våkner til live nå og da, og tar opp en videosekvens - av ingenting.

Hadde 7 ukers sommerferie hvor bilen har stått i ro i parkeringskjelleren. Når jeg entrer bilen etter ferien, så har den tatt over 3500 (!) opptak. Jeg kikket på listen, og ser at Y´en ofte våkner og tar video hvert minutt, spesielt på natten. Er derfor imponert over kapasiteten på USB-sticket i hanskerommet. Merker egentlig ingen problemer med alle opptakene, bortsett fra at jeg ikke gidder å se igjennom 20+ opptak hver morgen.

Det "morsomme" i saken er at en av nabo-fruene  ::) (antakelig) rygget på Y´en allerede i første uken bilen var parkert i kjelleren. Hengerfestet på nabobilen medførte en lakkskade på støtfangerområdet på min bil som kostet meg noen få tusen. Men da var den originale USB´en i Y´en så "overloaded" av data at den måtte resettes, og all data var tapt. Så hvem av nabofruene som var skyldig fikk jeg aldri noe svar på.

Har andre like mange opptak?

Klykken

Ledlys som belysning blinker i en frekvens som sentry reagerer på.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Sentry på X tok opptak hver gang taklysene gikk av og på i p-kjelleren på tidligere jobb...

Radial

Skulle vært en proximity justering eller lignende på Sentry Mode.
Prøvde på kjøpesenteret her i sommer, 14klipp på 2timer.
Masse blitsing med lys mens forvirrede mennesker gikk forbi bilen🤭

Brukes sjeldent pga slikt.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

geear

Samme her, og høyt strømforbruk. Har aldri sentry på automatisk, slår det på de gangene jeg føler jeg trenger det.

Klykken

Sitat fra: Radial på onsdag 17. august 2022, klokken 10:20
Skulle vært en proximity justering eller lignende på Sentry Mode.
Prøvde på kjøpesenteret her i sommer, 14klipp på 2timer.
Masse blitsing med lys mens forvirrede mennesker gikk forbi bilen🤭

Brukes sjeldent pga slikt.
Justering på følsomhet og hvordan bilen "varsler" at sentry tar opptak kommer i neste større oppdatering sies det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emurof

Opplevde også at bilen tok veldig mye opptak. Den sto da vendt mot noen LED-lys. Jeg måtte skru det av.

Men jeg har også opplevd det motsatte. Jeg ladet på en offentlig ladestasjon og noen hadde prøvd å røske ut ladekabelen. Ingenting lagret av den hendelsen, selv om de må ha vært helt oppi bilen og til og med beveget på den.

PionerThink

Har også opplevd "haugevis" av opptak i det siste av "ingenting" som mange skriver her. Det som kanskje er mest irriterende er at etter å ha lagt hjemmeadresse som favoritt for å unngå opptak i garasjen, så har den etter siste oppdatering allikevel begynt å ta opptak der >:(
Vi har garasje som del av underetasjen og går igjennom den på veg ut, så litt irriterende at den filmer hver gang! Må jeg kanskje prøve å legge inn hjemmeadressen på nytt eller noe?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA