Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Cargodør åpner ikke.

Startet av bseth, fredag 12. august 2022, klokken 18:25

« forrige - neste »

bseth

Klarer ikke åpne bakdøra på min Twizy Cargo. Den er ikke låst, men døra åpner ikke når jeg trykker inn knappen.
Er det mulig å få den opp på andre måter?   

RJK

Prøv å se om du klarer å dytte døra lengre inn, slik at den oppfatter seg selv som korrekt lukket. Har selv opplevd tilsvarende på min egen Kona, og noen ganger holder det med en litt kraftig dytt med hendene, andre ganger er det foten på skiltet og trykke/skyve kontrollert inn.

Når bilen oppfatter at døra er godt nok igjen, så er det igjen mulig og få åpnet den, og slamre den litt hardere igjen, etter at man selvsagt har sjekket at det ikke er noe som ligger ved bøylen låsen skal gripe i/rundt, eller andre ting som butter i mot.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

bseth

Takk for tipset.  :)
Klarte å få en streng inn ved pakningen og med litt lirking fikk jeg heldigvis opp døra. Staget som går fra låsen hadde løsnet i metallklipset, fikk festet det igjen. Så nå går det å trykke inn for å åpne døra. Men selve låsemekanismen virker ikke. Det gjorde den heller ikke tidligere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA