Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med Tesla hurtiglader og enkelte 150kwh ladere

Startet av Ulle, tirsdag 09. august 2022, klokken 20:53

« forrige - neste »

Ulle

Har en 2017 i3 94ah (pre-facelift) som ikke vil lade på Tesla sine hurtigladere. Opplever også samme problem på enkelte 150kwh hurtigladere; feks i dag på Recharge Vestby hvor jeg ikke fikk ladet på den ene 150kwh laderen, mens den andre fungerte fint. Tilsvarende opplevelse i vår på hurtiglader ved Rena Tjøme.

Ser av trådene her at andre har opplevd feilmelding ved drivverk etter lading hos Tesla/Kempower. Hos meg er det som skjer enten ingenting (dvs at CCS port ikke låser når ladekabel er satt inn) eller at handshake starter (blinker hvit evt kort blått), men avsluttes innen et par minutter ved at ladeport blinker rødt eller at ladeport ikke er låst og det står «feil ved lader» i bilen.

Noen som vet om en fiks for dette?
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

1317142119

Dersom du er et sted hvor en hurtiglader ikke fungerer, men de andre av samme merke og effekt på samme sted fungerer, så er det mest sannsynlig laderen som er ute av drift. Det skjer støtt og stadig selv om det ikke vises en feilmelding på laderen. Det er sannsynligvis det du opplever når ladekabelen ikke låses, eventuelt låses og låses opp igjen relativt raskt.

De gangene du får blått lys som indikerer at lading har startet før den deretter lyser rødt, så er den eneste quick fixen dra på verkstedet og få dem til å feilsøke. Det er helt umulig å gi et konkret svar over internett om hva som er galt når lading stort sett fungerer, men noen ganger ikke gjør det. Det kan være så mangt og være alt fra feil på laderen til feil internt i bilen, spesielt når dette tydeligvis skjer sporadisk på ulike hurtigladere. Hva står det på laderen når dette skjer?

Dede

HEi - bare fortsatte her; Fungerer det greit å lade I3 (120AH om det betyr noe) på Tesla-laderne som er åpne for andre brukere?  SKal på langtur og er jo stein-dyrt å lade.. selv om jeg bruker lite strøm med "lillelbille".  Tenker jo ikke jeg vil ha abb hos Tesla siden det gjerne kanskje blir avveing med pris vs ventetid når jeg er i nord (og i området der vi har hytte er det uansett ikke Teslaladere) men antar det fortsatt kan være billigere enn hos de andre røverene.. 


Autowinder

Såvidt jeg skjønner var det endel endringer i BMC når 120ah ble lansert som aksepterer superchargernettverket  bedre. Så er jo også vesentlig flere Teslaladere åpnet for andre etterhvert og tidspunktene for lavere priser endrer seg og blir varslet gjennom Teslas app.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

ReDeR

Hei, jeg har også problemer å lade min 2017 i3 94ah hos Tesla, både Gen1 og Gen 3 ladere. Litt synd, da dette hadde vært bra med mitt kjøremønster.

ReDeR

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA