Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris service

Startet av janrogerjensen, tirsdag 09. august 2022, klokken 13:21

« forrige - neste »

janrogerjensen

Jeg har fått tilbud på kr 8.700,- for 70.000km service på en I-Pace 2019 modell fra Jaguar merkeverksted, noe jeg opplever som høyt priset. Det er ingen kjente feil/mangler som skal utbedres så prisen er kun for ordinær service.

Andre som har hatt service og kan si noe om hva de har fått av pris?

Maxwell_400

Har ikke hatt betalt service men tror de tar seg godt betalt for pollen filter og viskere.

Tror denne servicen kun innebærer skifte av bremsevæske og pollen filter men de tar gjerne å bytte viskere + fylle spylevæske og skifte batteri i nøkkelen.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

elektrolux

#2
Be gjerne om en oversikt over servicepunktene og merk av de du selv klarer.

F.eks toppe opp spylerveske, sjekke at setebeltet og lys virker og bytte bremsevesken.

Så får du verkstedet til å ta det som står igjen og betaler kun for det. ;)

Mer om tema her: https://www.tv2.no/v/1765470/

Gjorde nettopp det samme på min nye BMW og endte opp med å betale 360 kr i stedet for 4000 kr for 10 000 km service da det eneste som stod for verkstedet å gjøre var en firmware oppdatering.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

#3
Det er forsatt en del sjekkpunkter ved en service, uten at du bytter olje og filter som du gjør på en fossil, som kjølesystemet til motorer og batteri, varmepumpe, vesentlig mer elektronikk på dagens elektriske biler osv. I tillegg til hjul og oppheng som er likt med fossil.
Husker når jeg hadde min Subaru på BirgerN Haug på service. Da fulgte alltid sjekklisten som mekaniker brukte med og den hadde sikkert 20 punker. Det var tillit vekkende. I mine øyne var det en vesentlig enklere bil enn det jeg har i dag...

Forstår ikke at Tesla kan si et bilene deres ikke trenger service, når man ser eksempler på at hjuloppheng knekker som kjeks pga korrosjon eller underdimensjonering. Dette er sjekkpunkter som ikke må forsømmes, og som ikke er for menigmann å vurdere.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA