Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vask

Startet av thbo, søndag 07. august 2022, klokken 13:16

« forrige - neste »

thbo

Hvordan vasker dere Taycanen?

Jeg er lat og tenkte børsteløs bilvask på HydroXY-stasjonen, men kom på at de har noen voldsomme børster som uansett brukes på felgene. Vil tro det ikke er best for mine Exclusive-felger?

Alternativt er hageslange og ferdig shampoonerte svamper fra Biltema innenfor? Det er bare lett tilgjengelig her, jeg ER villig til å bruke mer på evt annet på denne bilen ved behov

Til sist: jeg har race-Tex-interiør men det er fortsatt skinn det som er på dash osv vel? Dette får lett lysere fingermerker av en eller grunn. Hva kan brukes på dette?
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Fush

Laserwash er greit, ellers er det nok håndvask som gjelder ja.
.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

olavgg

Kjører den igjennom maskinen, og polerer den for hand etterpå. Alltid blitt bra resultat, er ikke redd for at maskinen kan skade den, er mer redd for riper på ferjer.

Rollep

Sitat fra: olavgg på onsdag 24. august 2022, klokken 11:52
Kjører den igjennom maskinen, og polerer den for hand etterpå. Alltid blitt bra resultat, er ikke redd for at maskinen kan skade den, er mer redd for riper på ferjer.
Kjører du bilen gjennom en maskin med børster :o

Hva mener du forresten med "polerer den for hand etterpå", polering er jo en jobb som tar hele dagen, minst.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA