Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tung styring?

Startet av Kyrres, lørdag 09. juli 2022, klokken 00:29

« forrige - neste »

Kyrres

Jeg prøvekjørte en 208 sport. Likte den veldig godt, men syntes styringen var irriterende tung.
Etter prøvekjøringen innså jeg at jeg hadde hatt bilen i sportsmodus hele tiden. Spørsmålet er derfor: Er styringen lettere i eco og normal?

Sandstrøm

Merker ingen forskjell på styringen om den står i Eco, Normal, eller Sport på min bil, (mener nå jeg  :(). Har forøvrig en E 2008, men det er vel "samme bilen" som E208, bare noe større. Syntes styringen er helt normal, sammenlignet med alle andre biler jeg har hatt i mitt eie. Er veldig fornøyd med min E 2008 GT som jeg nå har hatt  i nesten to år uten et eneste problem å slite med. :+1:

mrc

Min e2008 blir helt klart tyngre på rattet når den står i Sport. Så forklaringen her er nok at den har stått i Sport.

Sandstrøm

Er nok riktig det som erfares her. Da jeg bruker "Sport modus" forholdsvis sjeldent, måtte jeg jo teste dette ang. tung styring. Fikk samme erfaring jeg også, at styringen her er noe tyngre på rattet, kontra Normal og Eco.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA