Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

lyd i vifte- AC

Startet av Radiomania, fredag 08. juli 2022, klokken 20:28

« forrige - neste »

Radiomania

Hei  Plutselig fått ulyd i viften , inne for service og bemerket det. AC ble fylt opp med gass og lyden er borte.Forhandler ønsker 3500 for jobben ,bilen er 3 år gammel og godt 45000 km . Er det noen som har vært bort lignende på Kona. Jeg mener at dette bør dekkes av garanti - reklamasjon.
Vw Golf Citystromer 1995 56000km
Vw Golf Citystromer 1996 60000km
Think 1993 Lys blå
Think 1993 Rød
Nissan Leaf sort 2013
Hyundai Kona rød 2019

Limodriver

AC utfordringer med Kona er relativt velkjent. Jeg hadde samme problemet og fikk tettet lekkasjen på garantien. Nå har jeg ulyd i kompressoren som trolig må byttes.

Ja, jeg er enig i at dette skal dekkes av reklamasjonsretten. Det kan også gå inn under garantien. Uten at det var betydning for om problemet skal utbedres vederlagsfritt eller ikke ville det ikke forundre meg om bilen er kjøpt/har vært på service hos Birger N Haug.

Moas

Når jeg eide Kona så var det årlige garantireperasjoner på AC anlegget. Var helt gratis for meg og forhandleren stilte med lånebil.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA