Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny hurtiglader i Soknedal? (Trøndelag)

Startet av syklisten, tirsdag 05. juli 2022, klokken 08:49

« forrige - neste »

syklisten

Etter biltur Trondheim-Nerskogen-Trondheim i går fikk jeg som fersk elbileier kjenne litt på utfordringene (med 27kWh batteri vel og merke).
Ladet på Støren og deretter på Berkåk på vei opp. På vei hjem var det fullt på Berkåk, og biler på kryss og tvers. Null køsystem der og jeg hadde 60km rekkevidde fremdeles, så trillet nedover til Støren. Den var heldigvis ledig.

På nyveien forbi Soknedal var det derimot skiltet elbil-lading ved avkjøringen. Chargefinder har ingen lader i kartet sitt her. Er det som vet om det kommer noe nytt i Soknedal? De nye eierne av YX-stasjonen som har noe på gang?

Carkub

Vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men på Berkåk kan du lade på Tesla sine ladere (gitt at du har CCS). Fin økning av tilgjengelige ladere med deres åpning av de fleste stasjonene sine!
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

syklisten

Er klar over Tesla sine ladere på Berkåk, men vi har gammel Soul med Chademo.

Uansett, jeg kjørte en tur selv for å sjekke ut Soknedal. Selv om det er skiltet elbillading fra begge retninger ved avkjøring fra E6, så fant jeg ingen ladere. Det bygges derimot en helt ny Coop Extra rett etter avkjøringsrampen, så det blir nok et naturlig sted å ha hurtigladere (såfremt skiltingen er et frempek om at noe kommer).

hanche

Sitat fra: syklisten på mandag 08. august 2022, klokken 08:27
(såfremt skiltingen er et frempek om at noe kommer).

I så fall skulle de jo ha tapet over skiltet. Vegvesenet har jo ellers gode rutiner på det, når skilting er midlertidig feil.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

syklisten

Nå er hurtigladeren i Soknedal i drift. Jeg ladet der i går. Driftes av Recharge med ladere fra Kempower.
8 stk. CCS 150kW, 2 stk. Chademo 60kW.

hanche

Ser man det. Ut fra kartet er det vel nokså enkel tilgang fra E6 også. Det var på tide at det kom litt flere ladere på strekningen.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA