Sør Norges dårligste dekning mhp. ladenettverk?

Startet av hELgenen, man 04. jul 2022, kl. 08:29

« forrige - neste »

hELgenen

Planlegger en tur nær Trysil og vil da oppholde meg i området med behov for lading under oppholdet da vi skal reise litt rundt i området og innom ulike steder.

Bor på privat hytte uten strøm. Ser at det kun finnes noen få 50 kw ladere i byen og et og annet tilbud på 22 kw.

Ser også på ulike ladekart at dekningen langs svenskegrensen øst for Elverum er nesten som en ørken å regne.

Noen som vet om det er noen ladere i området her som ennå ikke finnes på de vanlige kartene til chargefinder og elbilforeningen?

Forøvrig litt forundret over at dekningen i denne delen av landet er så dårlig

Ingeniøren

Var i Trysil i fjor høst og du finner 50 kW på to steder i Trysil sentrum - om jeg husker rett og ikke blander med Hemsedal. Gikk greit for meg, ingen kø så behover er kanskje dekket....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

Orbit

Ragde Eiendom starter opp med ladere, hvor også Trysil (snart) er en av lokasjonene:
Sitat fra: https://elbil.no/ny-hurtigladeaktor-pa-plass/Av nye stasjoner som er planlagt, har nykommeren tre i Oslo og ellers stasjoner i Arendal, Innlandsporten, Hemsedal, Trysil, Ålesund og Kristiansund på blokka.
De eier Trysilsenteret, så det blir mest sannsynlig også hvor laderne blir plassert.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA