Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3-fas eller 1-fas kabel?

Startet av Nundreas, søndag 03. juli 2022, klokken 00:00

« forrige - neste »

Nundreas

Hei dere! Jeg prøver å finne ut av om denne kabelen er en 1-fas eller 3-fas kabel. Fikk den med   [ You are not allowed to view this attachment ]    [ You are not allowed to view this attachment ]  bilen når jeg kjøpte den brukt.. har reagert men aldri tenkt videre på at jeg ikke kommer over 7kw når jeg bruker den. Har en TMS-16 som etter hva jeg skjønt skal klare 11 kw ved riktige forhold..

Takk for hjelpen!

TB

3x6mm2 + 2 x, 0,75 mm2
2 ledere for strøm, L1 og L2/N 6 mm2 dimensjon
1 for beskyttelse jord PE
2 kommunikasjons kabler

Maks en fase, 32A, ca 7 kW

For 11 kW kreves 5 leder, L1, 2,3 + N og PE
Pluss 2 kommunikasjons kabler.
Ladeboks og bil må også støtte 11 kW.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

turfsurf

Tesla selger type 2 32A 3fas til 990,- på shopen.

Eller du kan kjøpe 3djeparts med knapp for å åpne ladeporten, men de er mye dyrere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Nundreas


© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA