Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oslo kommune. Har økt prisene på lading.

Startet av Kniffen, fredag 01. juli 2022, klokken 07:01

« forrige - neste »

chargedup

Sitat fra: HaraldElBil på tirsdag 23. mai 2023, klokken 12:21Vi var så heldige å ha 6 ladeplasser fra Oslo Kommune med fri parkering/lading. Den er nå skiltet om og i praksis ikke lenger brukt av folk i området. 1 time parkering koster 20 kroner, og med en ladehastighet på 3 kW så blir det en kWh-pris på 6.66 kr.

For beboere i et presset boligområde hadde det vært bedre om de la ned ladestasjonene og vi kunne bruke de for vanlig parkeringsplasser. Vi har allerede lading i borettslaget til 2 kr/kWh.

Jada, de var gratis før, men de siste årene med gratislading var det tilnærmet umulig å finne en ledig plass innenfor ring 3. Da stod nesten alltid de samme bilene, både hybrider og elbiler, der og ladet hver eneste dag (de som kom hjem tidlig fra jobb). Dette resulterte i at de uten hjemmelading sjelden fikk mulighet til å lade bilen sin. Jeg kjenner flere som ofte endte opp med å måtte hurtiglade fordi de ikke hadde hjemmelader og kommunale ladere var fulle.

I mine øyne burde kommunal lading være dyrere enn hjemmelading, som ofte er en god del høyere enn spotpris i sameier/borettslag, slik at de som faktisk trenger å lade kan bruke det. Det at kWh prisen blir veldig forskjellig fra bil til bil tenker jeg også at er riktig, da man betaler for tiden man opptar en lader som potensielt kan gi x antall kW. Sist gang jeg hurtigladet i Sverige (1 hurtiglader som virket) endte jeg opp bak en Mazda som ladet i hele 1t og 25 min fordi de ikke hadde minuttprising.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA