Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kona skal på tur, har ikke ladeangst, men app-angst :D

Startet av paarsand, onsdag 22. juni 2022, klokken 19:29

« forrige - neste »

paarsand

Har dere forsøkt å starte lading for andre når de står ved stolpen?
Jeg har alt av apper ferdig satt opp, og om hun bare sier hvor hun er kan vel jeg "fjernstarte" ladingen?

Er det ladeoperatører som krever at man fysisk er der?

PS: Dette er tur-retur Gøteborg med Enyaq 80, så vi snakker en hurtiglading på veien tilbake. Fortrinnsvis og trolig på ionity Spekeröd eller tesla hogstorp.

Orbit

Noen apper gir deg advarsel om at du ikke er i nærheten av den laderen du vil starte (for å unngå feiltasting). Men jeg har ikke vært ute for noen app som nekter deg å fjernstarte lading.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

paarsand

Dette må jo være mulig, selv har jeg ladet masse. Men da er jeg jo tilstede.
Burde kunne hjelpe til ved en kjapp telefon så er det igang mener jeg.

Toalmar

Hva med å bruke brikke?
Har selv ett hav av apper, men bruker enten brikke eller kortet som fulgte bilen.
Synes det er mye greiere
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Orbit

PS: Jeg har fjernstartet lading for andre som har lånt bilen min, uten problem. (Fortum, Eviny, Mer, CK, Ionity, E.on).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

geear

Hva med å registrere en Tesla-konto på henne og legge inn Tesla-appen på tlf. Med Enyaqen vil det være tilstrekkelig rekkevidde til at hun klarer seg med kun Tesla-ladere, og det er veldig enkelt å kunne forholde seg til kun én tilbyder og app... da har du masse staller på samme plass. Uddevalla, Strømstad og Rygge er åpne for alle.

paarsand


Ingeniøren

Lykke på reisen !
Og husk, er man usikker er det bare å spørre. De fleste som lader har ikke stort annet å gjøre og er som regel mer enn villig til å hjelpe  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA