Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Velge utstyrspakker - ID4 2022-modell

Startet av Småbarnsfar, fredag 17. juni 2022, klokken 09:13

« forrige - neste »

Småbarnsfar

Beklager hvis det finnes en tråd om dette, men jeg har søkt rundt uten resultater.

Jeg bestilte en ID4 PRO nå i april, med antatt byggestart i uke 46. Har lagt til pakkene
- sportspakke
- komfortpakke+
- TopSport seter
- førerassistentpakke+

Har søkt rundt på nettet, men finner få anbefalinger rundt hva man bør ha, og hvilke pakker som er mindre nødvendig. Dette blir min første elbil, så har lyst til å treffe. Noen som har noen innspill?
21 ID4 Pro Max Honey Yellow

Krokstein

Det er vel ikke noe som er rett eller galt i forhold til dette. Jeg la også til pakken med HUD, men om det er "nødvendig" må man vel nesten se selv.

Ble ellers litt overrasket over at selger har antatt produksjon i uke 36 når du har med slikt som førerassistentpakke+
Den bestillingen jeg la inn i fjor sommer med den pakken har enda ikke fått en produksjonsuke
ID.4 GTX

Småbarnsfar

#2
Oi, skrevet på telefon. 46 skulle det nok stå. Ut fra det jeg har lest så vil jeg nok anta at jeg må vente en del lengre.
21 ID4 Pro Max Honey Yellow

Krokstein

Ja - det er fremdeles ganske kjapt i forhold til de køene som har vært. Men når det er sagt så øker jo vw kapasiteten ganske mye nå så det kan jo gå raskere fremover enn det har gjort siste år.
ID.4 GTX

daktari

Har ikke full oversikt over pakkene lenger, men kan si noe om utstyr:
-360 kamera er obligatorisk. Stor bil som er krevende å holde oversikt over kantene
-matrix er fantastiske i mørket, spesielt hvis man har mye vei uten gatelys
-stor skjerm er en fordel, skarp og fin, lettere å treffe knapper. Ser mer av kartet samtidig
-hud er veldig bra og jeg bruker den hele tiden
Varme I ratt og seter brukes fra sept til mai dvs 3/4 av året.
-Travel Assist er kjempebra og stor avlastning på langturer og i kø. Veldig kompetent system som er lett å kontrollere og komfy satt opp.
-justerbare dempere: har ikke disse, men tester tilsier at bilen kan både bli mer komfy og mer sporty med disse - men en av gangen.
-doble glass foran demper helt klart lyd i høy fart og tunneler, samt tegn.
-dobbelt gulv bak: lite utnyttbart, så jeg har tatt ut platen fot å få max bagasje
-massasje I setet brukes hele tiden. Litt kjedelig med kun ett program.
-Solfaktor er flott men kunne også levd uten
-fancy baklys er kult men kunne levd uten. Men må ha matrix.
-kunne ønsket meg stereoen til iX eller EQS
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

igniztion

God oppsummering daktari.

Ref justerbare dempere så er det utrolig kjekt å ha, men jeg bruker det veldig mye mindre enn jeg hadde trodd. En sjelden gang jeg hiver dem i stiveste innstilling når jeg er alene i bilen og har en svingete 80-sone foran meg, og en sjelden gang jeg justerer til mykeste dersom det er en humpete grusvei. Ellers står den som regel i Comfort.

Massasje i setet har jeg brukt ca 3 ganger på 15 måneder med bilen.

Justerbart gulv er praktisk når man har hundebur, men man mister jo noen liter bagasjeplass.

Obligatorisk for min del: 360 kamera, LED Matrix, HUD, varme i ratt og speil, Travel Assist, ekstra støydemping, el. justerbare seter.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Paasan

To siste innlegg støttes 100% Ikke så mye å tilføye.. Skulle kanskje ønske jeg gikk for gulvet i bagasjerommet, men men..

Småbarnsfar

Sitat fra: igniztion på fredag 17. juni 2022, klokken 22:47
God oppsummering daktari.

Ref justerbare dempere så er det utrolig kjekt å ha, men jeg bruker det veldig mye mindre enn jeg hadde trodd. En sjelden gang jeg hiver dem i stiveste innstilling når jeg er alene i bilen og har en svingete 80-sone foran meg, og en sjelden gang jeg justerer til mykeste dersom det er en humpete grusvei. Ellers står den som regel i Comfort.

Massasje i setet har jeg brukt ca 3 ganger på 15 måneder med bilen.

Justerbart gulv er praktisk når man har hundebur, men man mister jo noen liter bagasjeplass.

Obligatorisk for min del: 360 kamera, LED Matrix, HUD, varme i ratt og speil, Travel Assist, ekstra støydemping, el. justerbare seter.

Skulle gjerne hatt råd til alt det der, og 4x4 i tillegg 😁. Skulle ønske jeg kunne plukke mer fra de ulike pakkene. Jeg ønsker HUD mer enn større skjerm, og LED Matrix mer enn det andre i pakken. Har justerbar dempere på den jeg har nå, men må innrømme at jeg bruker det sjelden. Dog veldig glad i å kunne stramme til styringen på noen veier. Går det på ID4?
21 ID4 Pro Max Honey Yellow

Småbarnsfar

21 ID4 Pro Max Honey Yellow

Paasan

Travel assist er virkelig bra, et stort steg opp fra forrige system jeg hadde på Passat gte. Må ha!

Top sport setene passer min lubne kropp på en måte jeg aldri har opplevd i en bil tidligere.. Kjenner det i skuldrene, sitter helt avslappet uten antydning til anspenning (De gammeldagse armlenene er også fantastiske) Det er sikkert individuelt, men veldig behagelig på langtur.















ihaal

Interiørpakke Top-Sport +

Koster 29500 kr. VW tar seg godt betalt. Om det er verdt pengene avhenger av om dere er flere sjåfører og om du finner deg en god sittestilling i standardsetene.


Design- og Lyspakke +

Koster 15300 kr og gir deg panoramaglasstak og støydempende sidueruter foran. Om det er verdt pengene avhenger vel av hvor mye du setter pris på lys i kupeen og om du har unger i baksetet.


Førerassistentpakke

Gir deg ryggekamera, så en fullstendig obligatorisk pakke til 13 900 kr hvis du ikke går for Førerassistentpakke+.

Førerassistentpakke+

Gir deg 360-kamera, sensorstyrt bakluke, blindsoneassistent, travel assist, osv. Jeg synes denne er verdt pengene (30 500 kr). Travel assist er veldig deilig på langtur og fungerer meget godt når veien er godt oppmerket. 360-kamera er god hjelp når du skal parkere. Sensorstyrt bakluke er alltid deilig.


Infotainmentpakke +

Koster 16200 kr. HUD er ikke et must hvis du aldri har hatt det før, men når man er blir vant til det, er det kanskje vanskelig å gå tilbake. Fungerer svært bra, synes jeg. I tillegg får du større infotainmentskjerm. Jeg gikk fra 10" i 1st til 12" i GTX og synes det var en uventet deilig oppgradering.


Komfortpakke+

Mange som mener dette er 4400 kr unødvendige kroner som gjør bagasjerommet mer upraktisk, men jeg ville tatt det med likevel. Har du passasjerer i baksetet er egen klimasone utrolig deilig. I tillegg får du lastenett og godt med kroker for oppsett, så trygg sikring av bagasjerommet er i seg selv et godt argument for denne pakken.

Sportspakke+

Denne pakken har jeg ikke erfaring med selv, men ut fra tester bidrar den til høyere komfort. For 12 600 kr virker det fonnuftig å krysse av for den.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

daktari

Et par viktige momenter: uten dobbelt gulv vil man ikke få flatt gulv når man legger ned setene. 10cm terskel.

Adaptiv dempere brukes hver eneste kjøretur- uansett hvilken modus man er i.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA