Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bremseskjold / ankerplate bak - kvar får ein tak i ?

Startet av Rævedilter, tirsdag 14. juni 2022, klokken 17:06

« forrige - neste »

Rævedilter

Fekk mangel på pkk så eg må skifte bremseskjold, bremsesko samt bremsekalippere, men finn ingen som har bremseskjold på lager. Men eg finn et med samme OEM nummer  ( 44020CY01A og B), men passerdette sjølv det ikkje kjem opp når eg søker på bilnummer? Har prøvd på autodoc.

kaiat

Jeg fjernet mine bremseskjold før PKK da jeg oppdaget at i hvert fall det på venstre side var gjennomrustet. Så slapp jeg den mangelen. Jeg er litt usikker på om det godtas å fjerne bremseskjoldet etter at mangel er gitt, men det er altså ikke krav til bremseskjold så du kan fjerne det. Disse skjoldene er ganske dyre av det jeg har sett, så det var rimelig uaktuelt å bytte de når du ikke trenger de.

Det du skal fjerne, er den "ytre ringen" - altså den delen som dekker anleggsflaten på bremseskiven. Den indre plata som parkeringsbremsen er montert på, er i tykkere gods og ruster ikke så lett. Du trenger ikke verktøy en gang, jeg kunne rive den ytre ringen med bare nevene...

Rævedilter

Problemet er at rust på ankerplatene/bremseskjoldet gjer at handbrekkskoa ligger ujevnt, og tar borti, så eg skifter alt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA