Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktimportert E-tron

Startet av alpefiol, mandag 13. juni 2022, klokken 22:16

« forrige - neste »

alpefiol

Hei!

Vurderer svært alvorlig kjøp av en tysk bruktimportert Audi e-tron 50 fra 2020. Mener imidlertid å ha lest en plass at det er noe med batterivarmer som er svakere evt. at den er bare 5kw fra fabrikk i Tyskland mens den er 10kw i Norge?

Jeg bor i Tromsø og har ikke garasje så dette vil vel være en veldig stor ulempe for meg hvis det stemmer? Har aldri hatt EL før. Takknemlig for alle svar!

Rune

tromsø

Hei Rune! Ikke noen overraskelse kanskje men jeg bor i Tromsø. Kjører en e50 fra 2020 med 2x5kW varmere og jeg er 100% sikker på at du klarer deg helt fint med kun en 5kW varmere.

Tromsø er en rimelig varm by i Norge med kystklima, blir jo meget sjelden kaldere enn -10 grader.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

alpefiol

Takk for svar og attpåtil fra 9000-byen! Da vurderer jeg den.

ThomasEL

Hvis e-tronen var programmert til å bruke batterivarmer litt oftere enn kun når Jupiter og Venus ligger på linje(🤪), så kunne dette hatt en del å si. Men tror det eneste du evt vil kunne merke er ørlite lenger oppvarmingstid av kupé på de kaldeste dagene. Batterivarme bruker bilen nesten aldri.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA