Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-3008

Startet av 1317142119, mandag 13. juni 2022, klokken 11:12

« forrige - neste »

knute

"Pris fra 439 900 kr" står det på hjemmesiden til Peugeot.

Tilsvarende i prislista på:
https://www.peugeot.no/content/dam/peugeot/norway/prislister-og-brosjyrer/personbiler/Kundeprisliste_E-3008.pdf

Opplyser de pris uten levering og vrakpant eller noe slikt tullball i artikkelen hos Bilnorge?
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

E-Trond

Synes ikke prisene er så gale på denne.
Med god plass,awd og stort bagasjerom så konkurrerer den jo med ID 4/5 og resten av røkla.

Satte opp antatt pris på Awd:

GT 210 hk 2WD                     469 900
Skinninteriør i sort Nappa:    17 900
Komfortpakke:                        19 900
Sikkerhetspakke 2:                 18 900
Vinterpakke 2:                           2 900
Metallic lakk                             6 900
Tilhengerfeste                          8 900
Awd                                          30 000

Totalt                         575300

Dersom Vinterhjul/rentekampanje er inkludert så er prisen betydelig laverere enn feks en likt utstyrt ID 4 Gtx.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Electric cars in Norway

Hey :+1:  nå snakker vi. Ser e-3008 får 5 av 6 i dagens VG. Bra! Se bilde

E-Trond

Var på en kort tur med E-3008 i går
Var ikke noe spesielt stump og stiv som enkelte prøvekjøringer antyder.
Tok de fleste humper og fartsdumper på en behagelig måte.
Men er nok ingen konkurrent til Id4/5,siden bakseteplassen er utrolig trang...
Mangler nok minst 10-15 cm der ja!
Bagasjerommet er heller ikke noe å snakke om,lite i forhold til ID5
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Daniel_0007

Sitat fra: E-Trond på onsdag 26. juni 2024, klokken 00:11Var på en kort tur med E-3008 i går
Var ikke noe spesielt stump og stiv som enkelte prøvekjøringer antyder.
Tok de fleste humper og fartsdumper på en behagelig måte.
Men er nok ingen konkurrent til Id4/5,siden bakseteplassen er utrolig trang...
Mangler nok minst 10-15 cm der ja!
Bagasjerommet er heller ikke noe å snakke om,lite i forhold til ID5

Jepp derfor blir nok 5008 er større storselger her i landet med mindre de prises helt ut, i frankrike er prisen ganske lik mellom de to men ser ut som 5008 får mindre mulighet for utstyr bla ikke mulighet for oppgradert lyd anlegg.
Model 3 2019 LR Rwd

E-Trond

Må nok vente på 5008 ja, synd det tar så lang tid før den er på markedet med awd.
Kommer mye nytt og spennende fremover nå.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Daniel_0007

Ja sist jeg hørte så blir ikke awd lansert før neste sommer men igjen skjønner at de ikke prioterer awd siden det er mest har i nord hvor awd selges, lenger sør i europa så går det mest i fwd eller rwd.
Nå har jeg verken prøvd 3008 eller scenic men for meg virker som scenic er en mer gjennomført elbil, bedre bakseteplass, bedre plass til bagasje, større batteri fra dag en, bedre nyttelast 500kg vs 350 på 3008 med mindre du kjøper ribba alure utgave.
Model 3 2019 LR Rwd

Boikott My Ass

Noen som vet om Night Vision leveres på El modellene også?
Bmw 530i G30

E-Trond

Var en tur med E-Senic også, desverre bare 25 minutter.
Men er en mye mer praktisk bil enn 3008. Lettkjørt bysuv som falt i smak hos meg.
Ankepunkt var mangel på tilt på førersetet og begrenset justering på lengden. Jeg satt med setet lengst bak og ønsket meg vel 1-2 cm ekstra på lengdejustering. Seteputa var ganske flat,ikke mye vinkel på den.
De må få på plass det og det hadde også selgeren meldt inn til Renault.

E-3008 hadde vært mitt valg dersom ikke plass i baksetet hadde vært et problem.
Den føltes mye mer forseggjort,mer premium med gode seter, interiør,kjørefølelse og lavere støynivå.

Edit
Er 187cm høy for sammenlignings grunnlag.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

bkv

Jeg prøvekjørte E-3008 forleden. Absolutt en av mine favoritter når jeg snart skal kjøpe ny bil.

Navigatoren var bare på engelsk, både i tekst og tale, med en irriterende engelskspråklig stemme som minte om en Temu-reklame. Jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle stille den om til norsk, og selgeren som var tilgjengelig nå midt i ferien visste heller ikke. Alt annet var på norsk. Navigatoren var fra Tomotom.
Er det noen her som har prøvd bilen og sett den med navigator på norsk?
Mitsubishi i-Miev 2017

MrBacardi

Er det tilsvarende problematikk på de Norske bilene som de Danske?

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Electric cars in Norway

Sitat fra: MrBacardi på mandag 30. desember 2024, klokken 22:42Er det tilsvarende problematikk på de Norske bilene som de Danske?

Har ikke hørt om utpreget forstillingsproblem i Norge. Må være mandagsbiler de der i Danmark

Daniel_0007

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 02. januar 2025, klokken 08:06
Sitat fra: MrBacardi på mandag 30. desember 2024, klokken 22:42Er det tilsvarende problematikk på de Norske bilene som de Danske?

Har ikke hørt om utpreget forstillingsproblem i Norge. Må være mandagsbiler de der i Danmark

Er i Norge og, er medlem av Facebook gruppen, flere som venter på utlevering og utbedring av eksisterende biler.
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 02. januar 2025, klokken 16:52
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 02. januar 2025, klokken 08:06

Er i Norge og, er medlem av Facebook gruppen, flere som venter på utlevering og utbedring av eksisterende biler.
Uff uff da. Da er det hvertfall fint at det blir grepet tak i :+1:

MrBacardi

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA