Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019 modell - Begrense lading

Startet av davelarue, lørdag 11. juni 2022, klokken 11:03

« forrige - neste »

davelarue

Lader mye i garasje og da står den lenge stille med full-ladet batteri.
Jeg har hørt at det ikke er så bra for batteriet. Hvordan kan jeg sette en 'begrensning' på ladingen, slik at den kun går til 80-90% ?

Takk for tips:)

elektrolux

I mangel på en slik funksjon i bilen kan dette løses med f.eks vår Zappi ladestasjon. Da stiller en inn maks antall kWt som skal lades.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

davelarue

Sitat fra: elektrolux på søndag 12. juni 2022, klokken 07:44
I mangel på en slik funksjon i bilen kan dette løses med f.eks vår Zappi ladestasjon. Da stiller en inn maks antall kWt som skal lades.

Takk for svar. Bor i felles garasje med nye ladere, så kan jo ikke bare kjøpe nye ladestasjoner...
Ok, men da må vel batteriet lades til 100% hver gang.

teimann

Jeg bruker ladetimeren i bilen, og det synes jeg går fint med litt enkel hoderegning. Hvis jeg f.eks. har 40% på batteriet så vet jeg at lading til 80% tar ca 4 timer på 16 ampere og litt over 2 timer på 32 ampere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA