Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fredrikstad til Jaren med Leaf

Startet av Håkon77, onsdag 08. juni 2022, klokken 18:56

« forrige - neste »

Håkon77

Jeg skal gjøre noe skikkelig crazy og kjøre fra Fredrikstad til Jaren med en 2014 24kwt leaf. Tenkte starte på natten sånn at jeg kan kjøre i 80km/t uten å ergre for mange. Starter med 100% og håper å nå Vestby før jeg må lade. Der var det grønn Kontakt-Lader før. Har en gammel brikke. Skal da videre til Alna i Oslo hvor jobben har lader (3.6kw) og lader opp til 90% før jeg prøver å nå Jaren uten og lade mer.  I tilfelle jeg ikke greier å nå Jaren, er det hurtiglademulighet underveis på RV4?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

RJK

Sjekk Chargefinder. Beste appen/siden for å finne ladere i kart. Ellers er vel ABRP (abetterroutplanner.com) bedre for å finne ut hvor du bør stoppe og lade på veien.

Ser det er både på Gjelleråsen, Hagan, Rotnes, Bliksrud føør du får et strekke som er noe tomt før du er ved Roa. Så Gran, før du er på Jaren. Så finner du en litt nord for Jare,. og en på Brandbu.

Her, filtrert på ChaDeMo-ladere:

https://chargefinder.com/no/rotnes/ladestasjoner-elbil/j338pz
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jkirkebo

Sitat fra: Håkon77 på onsdag 08. juni 2022, klokken 18:56
Jeg skal gjøre noe skikkelig crazy og kjøre fra Fredrikstad til Jaren med en 2014 24kwt leaf. Tenkte starte på natten sånn at jeg kan kjøre i 80km/t uten å ergre for mange. Starter med 100% og håper å nå Vestby før jeg må lade. Der var det grønn Kontakt-Lader før. Har en gammel brikke. Skal da videre til Alna i Oslo hvor jobben har lader (3.6kw) og lader opp til 90% før jeg prøver å nå Jaren uten og lade mer.  I tilfelle jeg ikke greier å nå Jaren, er det hurtiglademulighet underveis på RV4?

Ikke så veldig crazy, jeg kjørte mange ganger Leaf på hytta i 2012 og 2013. Fredrikstad til Nord-Torpa, nord for Dokka. Den gangen var det hurtiglader på Minnesund og Gjøvik, en hvert sted ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Håkon77

He he. Sånn guts har ikke jeg. Har rota frem den gamle Fortum brikka og oppdatert bankkort der, lastet ned cirkle K app og  skal sjekke ut Chargefinder. Føler jeg ofrer litt for miljøet når jeg kjører leaf.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Håkon77

#4
Dette gikk fint. Dro en time tidligere enn vanlig for å ikke føle noe press. Kl 03.20 rullet jeg ut garasjen med 100% og løfte om 13mil rekkevidde. Entret E6 ved sannesund bru og trykket inn cc på 85km/t og ble forbikjørt 5 ganger før jeg tok av på Vestby med rett over 40%. Koblet meg på de gamle 50kw laderne bak cirkle K og fikk startet lading ganske raskt og oppdaget at jeg nå betaler for strømmen jeg får og ikke for tiden jeg står. Veldig bra. Ladet 8min og fikk 3.61kwt for ca26kr. Forlot stasjonen med 62% og ankom Alnabru med 33%. Ladet opp fullt der og fortsatte mot Jaren i ettermiddagsrushet og ankom Jaren med 45%. Dagen etter var det start med fullt batteri og dro i 13 tiden. Stoppet innom jobb på Alna og ladet 2kwt mens jeg hentet noe og pratet litt skit en halvtime. Kjørte så til Vestby for å lade opp da det var igjen 33% og jeg ikke husket hvor langt det var til cirkle K Rygge. Var litt mer stress på en lørdag med hurtiglading. Var opptatte ladere og selv om jeg sto i kø så prøvde jaggu en nyankommet å presse seg inn foran meg når jeg var på vei inn i luka foran laderen. Folk eier jo ikke skam.. Laderen trøblete denne gangen og avsluttet ladingen uten grunn noen ganger, men hadde til slutt fått gitt meg såpass at det var 79% . Dro videre med godt sinn og fikk ligge i le bak en tysk bobil av gamle sorten som lå å vaket rett under 90km/t. Helt perfekt. Rullet inn i garasjen med 24%.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

geear

På langtur og aldri under 24%? Høres ut som du har litt å gå på.  ;D

Håkon77

Sitat fra: geear på mandag 13. juni 2022, klokken 10:04
På langtur og aldri under 24%? Høres ut som du har litt å gå på.  ;D
Safer godt. Følte jeg var ute på glattisen så valgte stressfri reise.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA