Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

USB porter

Startet av jokke, mandag 06. juni 2022, klokken 19:52

« forrige - neste »

jokke

Er det bare usb porten i hanskerommet som kan håndtere data?

thebadger

Sitat fra: jokke på mandag 06. juni 2022, klokken 19:52
Er det bare usb porten i hanskerommet som kan håndtere data?
Nei, alle 5. Den i hanskerommet er usb A, mens de i midtkonsollen er USB-C (på nyere biler)

Radial

Sitat fra: thebadger på mandag 06. juni 2022, klokken 22:15
Sitat fra: jokke på mandag 06. juni 2022, klokken 19:52
Er det bare usb porten i hanskerommet som kan håndtere data?
Nei, alle 5. Den i hanskerommet er usb A, mens de i midtkonsollen er USB-C (på nyere biler)

Det er nok feil Badger.
Chip-mangel har gjort at kun porten i hanskerommet håndterer data.

Vis-a-vis, er det problemer med å koble til karaoke -mikrofoner for nye biler.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Daniel_0007

Sitat fra: Radial på tirsdag 07. juni 2022, klokken 05:49
Sitat fra: thebadger på mandag 06. juni 2022, klokken 22:15
Sitat fra: jokke på mandag 06. juni 2022, klokken 19:52
Er det bare usb porten i hanskerommet som kan håndtere data?
Nei, alle 5. Den i hanskerommet er usb A, mens de i midtkonsollen er USB-C (på nyere biler)

Det er nok feil Badger.
Chip-mangel har gjort at kun porten i hanskerommet håndterer data.

Vis-a-vis, er det problemer med å koble til karaoke -mikrofoner for nye biler.

Jepp står i manualen og men de sier det gjelder bare noen, For some vehicles manufactured after approximately November 1, 2021, the center console USB ports may only support charging devices. Use the USB port inside the glove box for all other functions.

https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/is_is/GUID-7F07443D-5107-4A5A-A9F1-E02FF14E4A9A.html

Syns det er litt vagt sagt, betyr det at de nyeste har mens noen som ble lagd under korona ikke har?
Model 3 2019 LR Rwd

HS

Er det noen som har fått bilen i Q2 som vet om USB i midtkonsollen klarer å håndtere musikkfiler fra en USB Flash drive?
Tesla MYLR- 2022

Sandvika

Sitat fra: Radial på tirsdag 07. juni 2022, klokken 05:49
Vis-a-vis, er det problemer med å koble til karaoke -mikrofoner for nye biler.
Dealbreaker!!!  ;D

_bR44

Sitat fra: HS på torsdag 07. juli 2022, klokken 11:08
Er det noen som har fått bilen i Q2 som vet om USB i midtkonsollen klarer å håndtere musikkfiler fra en USB Flash drive?

Kan teste dette senere i kveld. Blir litt dumt om de USB-C portene er kun for lading. Har kjøpt meg en «USB-C til USB-A» adapter til bilen... 😅
Not big deal.. da minnebrikke som fulgte med bilen er stor nok (128 Gb) for å laste opp 10 Gb av musikk. Men kunne vært fint om de andre klarer å håndtere dette.
Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

_bR44

#7
Sitat fra: _bR44 på fredag 08. juli 2022, klokken 15:21
Sitat fra: HS på torsdag 07. juli 2022, klokken 11:08
Er det noen som har fått bilen i Q2 som vet om USB i midtkonsollen klarer å håndtere musikkfiler fra en USB Flash drive?

Kan teste dette senere i kveld. Blir litt dumt om de USB-C portene er kun for lading. Har kjøpt meg en «USB-C til USB-A» adapter til bilen... 😅
Not big deal.. da minnebrikke som fulgte med bilen er stor nok (128 Gb) for å laste opp 10 Gb av musikk. Men kunne vært fint om de andre klarer å håndtere dette.

Ingen av de USB-C portene virker som 'data transfer' port, kun lading.
USB-A i hanskerom håndterer musikk MEN for å laste opp video fra dashbord kameraer må man bruke (?) Tesla sin minnebrikke. Dashbord kamera funksjon blir inaktiv når man setter inn en annen brikke.

P.S. Bilen hentet den 23. juni 2022. Software vers. 2022.11.101.1
Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

GOS

Vet ikke hvordan det er nå, har ikke testet på min Y enda, men en måtte tidligere formattere minnebrikken / harddisken på en spesiell måte og med en en spesielt navngitt root-katalog for at sentry mode etc skulle fungere.

Jeg har tenkt å bare flytte SSD harddsien fra Model 3'en inn i Model Y'en og satse på at den fortsetter å virke
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Lucaria

Så dere har en SSD eller minnepenn full med musikk? Er det fordi det er mye som ikke finnes på Spotify?

Hvordan virker dette i infotainment, blir det som mapper og så spiller den automatisk neste sang osv?

GOS

Jeg formatterte 2 partisjoner, en for musikk og en for Sentry mode / Dash Cam,men spillerbare fra Spotify, så har ikke spilt fra musikken der på 2-3 år.

Kun stor harddisk for å kunne se eventuelle hendelser og unngå at små minnepinner blir ødelagt etter x antall overskrivninger
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

ronnynilsen

Bruker TeslaUSB: https://github.com/marcone/teslausb

Har en filserver hjemme som Raspberry Pi i bilen kan koble seg til over wifi når bilen er parkert i garasjen.

Da kan jeg bare legge opp det jeg vil ha av musikk i bilen på filserveren, og så synkroniseres det automatisk til bilen. Sentry og dashcam opptak blir tilsvarende lastet over til filserver når jeg kommer hjem og parkerer.
Tesla model Y LR 2022

HS

Bør man bruke USB 2.0 hub eller må man bruker USB 3.0 mtp kvaliteten på sentrymode?
Tesla MYLR- 2022

RuneW

Sitat fra: Lucaria på lørdag 09. juli 2022, klokken 13:02
Så dere har en SSD eller minnepenn full med musikk? Er det fordi det er mye som ikke finnes på Spotify?

Hvordan virker dette i infotainment, blir det som mapper og så spiller den automatisk neste sang osv?

For min egen del er det følgende grunner til at jeg har med egen musikksamling på SSD:

- Bedre lydkvalitet (mer enn sannsynlig innbilt)
- Tilgjengelig uten nett (har ikke premium connection (*))
- (Sannsynligvis) ikke alt som er å finne på Spotify

(*) Vet det bare er å dele nett med tlf, men synes det er knot og lite trafikksikkert å begynne med dette etter at kjøreturen har startet.... Mener bilen automatisk koblet seg til delt nett med mobilen før (i en periode), men nå må jeg alltid inn å gjøre dette manuelt.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA