Hurtigknappene rundt hjulet mangler også. Det var ikke jeg helt forberedt på. Det er lettere å betjene bilen på iX3.
En ting som er mye bedre på iX1 er 360 kamera i mørket.
Og at den har Digital Key Plus betyr mye for meg.
Eller er iX3 en større bil ift baksete.
Jeg trodde bagasjerommet var mer jevnt mtp kun 20 liter forskjell. Men det er ikke bare det at det er mindre, det er også ca 10 cm lavere fra bunn til topp. Man måler ikke inn dette når liter oppgis, så det var merkbart mindre.
Ix1 virker mer moderne pga skjermene. Ix3 har hjulet og flere knapper, men føles mer som en 2 år gammel modell når man sammenligner dem.
Jeg synes begge biler er fantastiske, men ix3 gir vesentlig mer for pengene. Fully charged m-sport 2022-modell inkluderer faktisk alt utstyr, det gjør ikke fully charged til ix1. Da mangler du driving assistance pro som gir blindsonevarsel, du må også betale ekstra for skinninteriør, panorama, HK.
Begge biler har 360kamera så lenge du har charged plus eller bedre på ix1, og jeg kan ikke si at jeg merket vesentlige forskjeller på disse to. Men det er godt mulig ix1 har bedre nattversjon.
Ix1 virker en del nettere og lettere å kjøre i trange gater, ix3 sitter bedre på veien - flyter bedre og tar ujevnheter bedre.
Ix1 føles også lavere