Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading i Spania

Startet av e-Golf, onsdag 01. juni 2022, klokken 11:52

« forrige - neste »

e-Golf

Hei
Jeg skal med bilen til Spania i sommer, nærmere bestemt området Benidorm-Altea.
Her er det ingen super ladere, jeg har med med Chargemap ladekort, og kan da lade på Iberdola sine 50kw ladere, ulempen med dette er en pris på 0,865 EUR/KWh.

Jeg prøvde å finne ut om det gikk an å bli kunde direkt hos Iberdola, men det ser ut som om jeg da må være spansk statsborger eller ha beboer status, noe jeg ikke har. Prisen hadde da vært 0,39EUR/kWh, noe som er mye hyggeligere.

Er det noen som har erfaringer fra Spania og dette området?
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

goggo

#1
Jeg har ikke selv hatt med elbil der, men er vanligvis 1-2 mndr i Benidorm/VilaJoyosa området hver vinter.
Som du sier så er det en god del Iberdrola ladere rundt omkring,  men jeg vet ingenting om prising etc.

Men jeg så minst 2 stk 50 KW ladestasjoner i nærheten av La Marina senteret som ikke var Iberdrola.
Den ene (tror det var 2 stk 50KW ladere) er ved en liten bensinstasjon et par hundre meter fra La Marina senteret, i retning mot sjøen.  Det er ved en liten rundkjøring med noe som ser ut som små lekehus i midten av rundkjøringen.
Dessuten var det noen CCS stolper som kunne minne om Kempower stolper (men det var ikke Kempower) i en av sidegatene nær Carrefour på nedsiden av La Marina. Det var heller ikke Iberdrola tror jeg. Mulig det var ved en bilforhandler eller noe.

Lykke til!

mvh
Hugo

EDIT: Dessuten skal det være en ny Ionity stasjon på autopistaen ved Benidorm, også den i nærheten av La Marina senteret.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

e-Golf

Sitat fra: goggo på onsdag 01. juni 2022, klokken 15:10
Jeg har ikke selv hatt med elbil der, men er vanligvis 1-2 mndr i Benidorm/VilaJoyosa området hver vinter.
Som du sier så er det en god del Iberdrola ladere rundt omkring,  men jeg vet ingenting om prising etc.

Men jeg så minst 2 stk 50 KW ladestasjoner i nærheten av La Marina senteret som ikke var Iberdrola.
Den ene (tror det var 2 stk 50KW ladere) er ved en liten bensinstasjon et par hundre meter fra La Marina senteret, i retning mot sjøen.  Det er ved en liten rundkjøring med noe som ser ut som små lekehus i midten av rundkjøringen.
Dessuten var det noen CCS stolper som kunne minne om Kempower stolper (men det var ikke Kempower) i en av sidegatene nær Carrefour på nedsiden av La Marina. Det var heller ikke Iberdrola tror jeg. Mulig det var ved en bilforhandler eller noe.

Lykke til!

mvh
Hugo

EDIT: Dessuten skal det være en ny Ionity stasjon på autopistaen ved Benidorm, også den i nærheten av La Marina senteret.

Takk Goggo
Jeg skal lete litt til på kartet, men er også godt kjent i området, men er første gang i Spania med elbil. Har tidligere leid bil, men leiebil er så kostbart i år, at det er ikke morro.

Jeg kjenner til den rundkjøringen, intressante observasjoner. Igjen takk

Jeg signet opp på Ionity, det er en mulighet å ta Autopistaen når vi skal hjem fra stranden i Villa Jojoysa (blitt veldig glad i den stranden)

Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

goggo

Mens du er på stranda i Villa Joyosa så har du noen Type2 ladere du kan lade på også. Det er 2 eller 3 Iberdrola Type2 punkter i Av. Valencia, rett over for inngangen til gamlebyen. Regner med disse er billigere enn DC lading?

Dessuten er det 1 eller 2 Type2 punkter på parkeringsplassen inne på marinaen ved nordenden av stranda. Her tror jeg man bare betaler inne på butikken eller kafeen på marinaen.

Jeg har bare vært her om vinteren og da er disse ladepunktene stort sett ledige, vet ikke hvordan det er i sommersesongen.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Como

Sitat fra: e-Golf på onsdag 01. juni 2022, klokken 15:40
Sitat fra: goggo på onsdag 01. juni 2022, klokken 15:10
Jeg har ikke selv hatt med elbil der, men er vanligvis 1-2 mndr i Benidorm/VilaJoyosa området hver vinter.
Som du sier så er det en god del Iberdrola ladere rundt omkring,  men jeg vet ingenting om prising etc.

Men jeg så minst 2 stk 50 KW ladestasjoner i nærheten av La Marina senteret som ikke var Iberdrola.
Den ene (tror det var 2 stk 50KW ladere) er ved en liten bensinstasjon et par hundre meter fra La Marina senteret, i retning mot sjøen.  Det er ved en liten rundkjøring med noe som ser ut som små lekehus i midten av rundkjøringen.
Dessuten var det noen CCS stolper som kunne minne om Kempower stolper (men det var ikke Kempower) i en av sidegatene nær Carrefour på nedsiden av La Marina. Det var heller ikke Iberdrola tror jeg. Mulig det var ved en bilforhandler eller noe.

Lykke til!

mvh
Hugo

EDIT: Dessuten skal det være en ny Ionity stasjon på autopistaen ved Benidorm, også den i nærheten av La Marina senteret.

Takk Goggo
Jeg skal lete litt til på kartet, men er også godt kjent i området, men er første gang i Spania med elbil. Har tidligere leid bil, men leiebil er så kostbart i år, at det er ikke morro.

Jeg kjenner til den rundkjøringen, intressante observasjoner. Igjen takk

Jeg signet opp på Ionity, det er en mulighet å ta Autopistaen når vi skal hjem fra stranden i Villa Jojoysa (blitt veldig glad i den stranden)
Litt sent svar , men jeg oppdaget denne tråden da jeg søkte etter 'hvordan betale på Iberdrola' 😊
Ja. Ettersom du har signet opp med Ionity og ønsker lavere pris så er Ionity i begge retninger av AP7 på Cepsa stasjonene det billigste. Del gjerne hvordan lading du endte med å benytte i dette området.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA