Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Darth Vader pustelyd

Startet av Leafnoob, tirsdag 24. mai 2022, klokken 11:23

« forrige - neste »

Leafnoob

Kjøpte brukt Nissan leaf 2015 forrige uke. I rundt 5 - 15 kmt hører jeg en lyd med en langsom pusterytme. Den er lav og litt skrapete, ganske lik Darth Vader sine innpust. Hvis innpust er det første vi hører i videoen. (utpustene høres ikke, og det tar bare ett sekund eller 2 før et nytt innpust.)
https://www.youtube.com/watch?v=seIOYb37o_I

Lyden høres når bilen er i gang og på veldig lav hastighet, har ingenting å si om jeg svinger eller kjører rett frem, den er konstant med samme rytme. Hvis jeg øker farten virker det som om pustingen går raskere, men usikker, fordi bilen og omgivelsene da lager så mye lyd at jeg ikke hører den klart lenger.

Skal det være sånn? Hva kan det eventuelt være? :)

Vennlig hilsen ny leaf fan med null erfaring :)

Redigert:
Dette er visst en vanlig lyd i Nissan leaf. Ihvertfall 2013 - 2017 modellene, vet ikke om det gjelder flere. Akkurat hva det er vet jeg ikke, men har hørt den i hver Leaf jeg har satt meg inn i siden :)

kaiat

Bremser som subber litt kanskje? Ikke nødvendigvis noen stor sak - om bilen har stått i ro en tid, vil det ofte ha dannet seg litt rust på skivene. Om lyden ikke forsvinner etter å ha kjørt den litt, kan det være behov for nærmere inspeksjon av bremsene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA