Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny Navdatabase installert nå! EU-2022.12-13877

Startet av Motorwatt, fredag 20. mai 2022, klokken 00:25

« forrige - neste »

Motorwatt

Ny Navdatabase er lastet ned til bilen min nå!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

MuskElBil

Bekreftes mottatt i min bil også.
Hadde et håp om mer presise fartsgrenser men nei.
Foreløpig inntrykk etter første tur er ca som før.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

JorEl

Måtte ut å sjekke i S75D, Tjoho :)
Har mistet litt troen på korrekte fartsgrenser, men noe må da bli bedre, håper jeg.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Mobileum

Det kom en nedlasting igår kveld på 5.45 gb som mest sannsynlig tilhører Navdatabase.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

matho

Sitat fra: MuskElBil på fredag 20. mai 2022, klokken 06:43
Bekreftes mottatt i min bil også.
Hadde et håp om mer presise fartsgrenser men nei.
Foreløpig inntrykk etter første tur er ca som før.
Min har faktisk blitt verre på fartsgrenser virker det som. Bremset ned til 50 når fartsgrensen går fra 90 til 80 på E6 inngående forbi Furuset. Ikke skjedd tidligere..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Motorwatt

Tror kanskje at det fremdeles jobbes med navdata. Har hatt store nedlastninger i det siste, og i går kom det nye 9,8 gb mellom 0800-0900. Til sammen 24,6 gb de siste 14 dagene!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Apache

Jeg ser at der det er feil oppgitt hastighet så er den samme feilen i andre apper på samme sted. F.eks AmoGo (fotobok app) har samme hastihets feil som på kartet i Teslaen min.

Så det er nok en sentral database her som der er feil i som rammer de som bruker den ser det ut som for meg.

YKarlsen

Har lastet ned denne og da mistet bilen evnen til å finne supercharger på ruta.
Klarer å navigere til en om jeg søker den aktivt opp.
Så alle ruter er stort sett ikke mulig å fullføre ifølge bilen
Noen forslag?

Motorwatt

Det første du må gjøre er å ta en reset. Har du en Y, så blir den levert med EU-2022.12-13877? Har du fått en nyere?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

YKarlsen

#9
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 28. mars 2023, klokken 18:57Det første du må gjøre er å ta en reset. Har du en Y, så blir den levert med EU-2022.12-13877? Har du fått en nyere?

Har gammel X 2016
Resett er utført uten endringer.  Var det første som ble prøvd. 
Kanskje bytte språk løser noe ?

geear

Min tidligere 2017 var inne hos Tesla for lignende trøbbel for noen år siden, klarte ikke navigere lenger enn 20 mil eller noe uten at det gikk helt i stå for den. De fikset det på garantien med noe opprensking av noe slag, da jeg fikk den igjen navigerte den til Roma uten særlig stress. Kan høres ut som noe lignende hos deg...

YKarlsen

Navigerer jeg sørover til Bodø fungerer den igjen..
Via nevnte lader i Skibotn da jeg hadde relativt lav SOC ved test og ikke rekker Setermoen.
Ikke alt man skal forstå tydeligvis   :+1:  :-1:

Handyman

Sitat fra: YKarlsen på onsdag 29. mars 2023, klokken 14:13Navigerer jeg sørover til Bodø fungerer den igjen..
Via nevnte lader i Skibotn da jeg hadde relativt lav SOC ved test og ikke rekker Setermoen.
Ikke alt man skal forstå tydeligvis   :+1:  :-1:
Litt usikker på hva du mener, men bilen gir deg ikke en rute når den ikke har nok strøm til å nå nærmeste lader? Det er jo nettopp slik bilen burde fungere.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

YKarlsen

Sitat fra: Handyman på onsdag 29. mars 2023, klokken 16:20
Sitat fra: YKarlsen på onsdag 29. mars 2023, klokken 14:13Navigerer jeg sørover til Bodø fungerer den igjen..
Via nevnte lader i Skibotn da jeg hadde relativt lav SOC ved test og ikke rekker Setermoen.
Ikke alt man skal forstå tydeligvis   :+1:  :-1:
Litt usikker på hva du mener, men bilen gir deg ikke en rute når den ikke har nok strøm til å nå nærmeste lader? Det er jo nettopp slik bilen burde fungere.


Den gir en rute, men den finner ikke superchargere på ruta når jeg navigerer nordover fra Tromsø.
Men navigerer jeg sørover er alt ok.
Har jeg lav SOC kjører den tilogned innom laderen I Skibotn (som er nordover) før ferden går sør

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA